Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-3 vs 9-5

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter ny bil til mellom 160' og 220'.

Vurderer Saab 9-5 eller Saab 9-3. Plassmessig klarer jeg meg med 9-3, men liker store biler.

Er det noe spesielt jeg bør være obs på? Noen tips til utstyrspakker, motorer etc. jeg bør vite om. Er 9-3 bare en pent pakket inn Opel, eller er det en bra bil?

Ikke minst ønsker jeg meg MYE tilbakemeldinger på driftssikkerhet, spesielt på 9-3. 9-5'en kjenner jeg litt til mhp. oilsludge osv. Men hvordan er 9-3?

Er veldig takknemlig for ALT av info, positivt og negativt. Ønsker ikke å kjøpe katta i sekken.

NB! Hva er reg.reim bytte intervall på disse bilene?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en akselerasjon som kan skremme mange.

Ikke minst den som sitter bak rattet, gjelder å holde godt fast der for å si det sånn. En understellsmessig orginal Saab som er trimmet vil trenge hele veibredden ved rask akselerasjon, noe som er ganske slitsomt.

Lenke til kommentar
en akselerasjon som kan skremme mange.

Ikke minst den som sitter bak rattet, gjelder å holde godt fast der for å si det sånn. En understellsmessig orginal Saab som er trimmet vil trenge hele veibredden ved rask akselerasjon, noe som er ganske slitsomt.

Nååja. Det er en del torque-steer der, men jeg trenger ikke hele veibredden når jeg girer ned :p

Understellet er "modifisert" med bilstein dempere og H&R senkefjærer, har ikke merket noen forskjell angående styringa der.

En kompis av meg har en 01 mod 9-5, som er ganske heftig skremt opp av Nordic Uhr. Den har aero-understell, og når han gir på må du virkelig holde fast i rattet. Men det er dog ikke noe den vanlige man i gata ikke kan håndtere.

Jeg har forøvrig en 96 mod 9000, med steg 1 chip fra speedparts. Skal være ca 220 hk i den.

Tii trådstarter, så vil jeg anbefale deg å sjekke innom www.saabturboclub.net

Tror du vil finne alt du lurer på der, folka er veldig hjelpsomme.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

mamma har en saab 9000 cse 1996 mod med sportsunderstell(aero tror jeg eller noe sånt) og originalt 170 hk 2.0 liter turbo. sitter som faen på veien. pappa tok å dro godt til med den. hadde ingen problemer i bråe svinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...