Gå til innhold

[Løst]Hvor mye strøm bruker systemet?!

Anbefalte innlegg

DU er provoserende!!!!!!

.... Er det så J*LIG vansklig å forstå at jeg dro ut strømtilførselen til den greia som snurrer CD,er og DVD,er???, og at det faktisk funka?

Jeg kaller det en driver, fordi den kalles det i biosen, vet J*LIG godt at det finnes drivere til alt mulig!

Hvorfor så kraftige ord til noen som seriøst prøver å hjelpe deg?

Og hvordan skal vi forstå at du mener CD/DVD-leseren når du snakker om driver i sammenheng med skjermkort?

Hvis du får for høy temperatur ved klokking (i henhold til dine opplysninger) så er svaret at man dropper klokkingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle være behjelpelig og legge inn det jeg visste, men etter å ha lest din respons så står jeg heller over. Utakknemlig og uvitende er du. Desverre er du heller ikke i stand til å se at du har for liten kunnskap til å slenge dritt til folk som faktisk vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
sånne som deg kan vell ikke lære av andre en degselv?

Bolson hjelper deg på en fornuftig måte gang på gang. og du takker han ikke engang! det virker som om du tror vi får 250kr timen for å hjelpe deg. men det gjør vi ikke.

svar på innlegg #19:

selfølglig er det ikke logisk at noen kaller dvd/cd drevet for en driver! og hvordan skal noen klare å gjette seg til at du faktisk vet hva en driver er, når du faktisk kaller dvd-drevet for driver.

den effektive frikvensen du snakker om er MINNEHASTIGET. på 4770 så brukes ddr5@ ca 3200mhz@128bit. på 4850 brukes ddr3 @ ca 2000mhz@256bit. frikvensen på minnet er ubetydlig, for det er minnebandbredden som trenger å være høy! og det er langt fler faktorer når man kommer til GPU (den som "lager" 3d) så den BESTE måten å finne ut hvilket kort som passer deg, er å lese artikkler, tester og erfaringer om de korta som virker interisange.

eneste grunnen til at jeg faktisk skriver dette, er for at jeg ble så utrolig provosert av måten du oppfører deg når du faktisk får hjelp.

Jeg klarer ikke dette..., ikke noe bra forum, jeg får vel heller lese pur fakta isteden...

Lenke til kommentar

@MatseMats:

At noe heter drive på engelsk betyr ikke at det heter driver på norsk. Drive oversettes med drev på norsk i denne sammenhengen, og er synonymt med Floppy, DVD-spiller, harddisk etc. Driver (både på norsk og engelsk) er noe helt annet, som forklart foran (og som du viste). Den fulle engelske betegnelsen er device driver.

Når du bruker et begrepsapparat som ikke er korrekt, så kan du ikke regne med rette svar. Og faktisk så skal 6800 GT funke uten ekstra strømkabel - i alle fall etter nVidia sine spesifikasjoner.

Du er gitt mange forklaringer på hvorfor en PSU kan bli for liten selv med en rigg som ikke drar for særlig strøm. Kort sagt er ikke 350 Watt alltid 350 Watt. Men når du ikke oppgir merket på PSU-en har vi reelt sett ingen mulighet til å pinpointe problemet.

Og faktisk har du ikke fått særlig annet enn fakta:

* nVidia Geforce 6800 GT drar ca 60 Watt (om det er 55 eller 70 har minimal betydning)

* Minnefrekvensen på et skjermkort er bare en faktor som forteller noe om ytelse på skjermkortet. GPU-ens arkitektur (hvordan den er bygd opp), minnebåndbredde, antall streamprosessorer, antall ROP osv forteller minst like mye. Og så kan man ikke sammenligne ATI og nVidia fordi selve aktitekturen er såpass forskjellig. Derfor er det kun tester som reelt kan si noe om hvilket kort som er best.

Ja, både HD 4870 og HD 4890 (som begge leveres i versjoner med 4 000 Mhz effektiv minnefrekvens) yter bedre enn HD 4770, men de koster også mer. Men nVidia GTX 295 yter ennå bedre, selv om den har lavere både kjerne og minnefrekvens. Og koster da ennå mer (ca 4 000 kr).

At du leser litt fakta er garantert ikke dumt. Nettsider som AnandTech, Legit Reviews, X-bit Labs og TechReport har mye bra info.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke dette..., ikke noe bra forum, jeg får vel heller lese pur fakta isteden...

det var jo dumt at du ikke fant det du lette etter i dette forumet. får håpe en av alle de andre som leser innleggene faktisk lærer noe da..

Lenke til kommentar

1. Jeg kan finne utallige grunner til at du ikke klarer dette bare fra det du har skrevet, ingen av dem er forumet sitt feil;

2. Du er en drittsekk.

3. Ingen hjelper drittsekker.

Simple enough?

Ang fakta tror jeg nok hardware delen på diskusjon.no er et av de stedene du kan få best generell fakta om pc.

I dette tilfellet vil jeg tro at 2% av feilen sitter i maskinen (muligens en meget støvete og gammel q-tec psu) og 98% sitter foran tastaturet.

OnT:

Problemet ditt (utenom det som er nevnt) er at du har kjøpt billig drit for mange år siden, og nå er du sur for at det ikke funker. Du regner også din kunnskap som "uendelig" stor, når den ligger nærmere "uendelig" liten, og vil således ikke kunne lære noe.

Viften på 6800gt er liiiiten i forhold til hd4870. Strøm=varme=større kjøling. Når hd4870 har mange ganger så stort kjøleareal som 6800gt, men likevel holder samme temperatur så er det da åpenbart at den drar langt mer strøm.

Nå har vi konstatert det.

Løsning: Skift ut q-tec psuen din med noe ordentlig. Seasonic og corsair er sikre valg. 450 watt burde holde til det meste (klarte fint å dra 2 9800gtx og en dualcore amd 2.6ghz cpu). Men når du først kjøper kan du sikkert sikre deg med 550watt eller lignende.

Ang skjermkort: Hd4770 er best for prisen.

Eller, siden det her åpenbart ble for dyrt for deg:

Kast ut 6800gt behold psu, kjøp hd4550 for 370kr+frakt og få bedre ytelse og lavere strømforbruk. (greia med kjøler og strømforbruk igjen, hd4550 kan du få uten vifte, altså drar den ganske lite strøm)

Du finner det blandt annet hos mpx http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=103520

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...