Gå til innhold

Hvilken router anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har PC, Wii og Xbox360 og et USB-modem og vil gjerne ha alle tre på nettet. Wiien ble koblet til PCen via et Nintendo WiFi adapter, og jeg har prøvd lenge å få xboksen koblet til nettet gjennom PCen. De aller fleste jeg har snakket med sier det er mye enklere å kjøpe en router, så jeg har tenkt å prøve.

Hvilken anbefaler dere? Det er i hovedsak xboksen jeg vil ha på nettet, men Wii'en hadde ikke vært så dumt heller. Aner ikke om xboksen støtter trådløst nettverk, men tviler sterkt på at PCen gjør det. (det er derfor jeg måtte ha det adapteret til Wiien i første omgang.) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har PC, Wii og Xbox360 og et USB-modem og vil gjerne ha alle tre på nettet. Wiien ble koblet til PCen via et Nintendo WiFi adapter, og jeg har prøvd lenge å få xboksen koblet til nettet gjennom PCen. De aller fleste jeg har snakket med sier det er mye enklere å kjøpe en router, så jeg har tenkt å prøve.

Hvilken anbefaler dere? Det er i hovedsak xboksen jeg vil ha på nettet, men Wii'en hadde ikke vært så dumt heller. Aner ikke om xboksen støtter trådløst nettverk, men tviler sterkt på at PCen gjør det. (det er derfor jeg måtte ha det adapteret til Wiien i første omgang.) ;)

Vet at 3com sine routere ikke uten videre støtter Xbox, Linksys wrt54g har jeg lykkes med.

Lenke til kommentar
Takk for tips. En ting jeg lurer på er hvordan jeg får et USB-modem (fra ICE, om det hjelper) til å fungere med en router. Er det bare å plugge det rett i routeren? Hvordan vil det da klare å ringe opp?

Ahh Så internet koblingen din er USb modemet fra ICE ? Det forandrer alt.

hmm Forslag ;

Dele internetkoblingen på USB modemet på PC'en, Deles på Lokal tilkobling 1 ( Kabel), Kabel bort i Xbox'en ? ( Mulig du må ha krysset kabel )

Jeg deler selv på hytta Mobilt bredbånd på den måten. Eventuelt koble et access punkt eller router i bridge mode mot Nettverkskort utgangen på PC'en.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har fra ICE, og det gir meg to store problemet.

For det første har jeg prøvd veldig lenge å få xboksen på nettet via PCen uten å lykkes. Den stopper når den leter etter ip-adressen. Jeg har fulgt alt jeg kan finne av guider på nettet, men ingenting har hjulpet. Alt jeg sitter igjen med et "kjøp en router".

For det andre hadde jeg en xbox360 før, og den fikk jeg faktisk på xbox live. Derfor vet jeg at det er mulig å få xboksen på nettet, men hvordan? Om det hjelper har jeg Vista nå, men mener jeg hadde XP før. Det er lenge siden, så det er godt mulig jeg hadde Vista selv da.

Lenke til kommentar

For og dele internett tilkoblingen må du ha en router for og tilegne lokale ip'er til de forskjellige enhetene.

Jeg personlig anbefaler Linksys WRT54GL, da jeg har hatt lite problemer med disse, også har jeg solgt minst 10stk, og har ikke fått en eneste tilbake.

EDIT: Sorry, ser nå at du har usb modem, for og få dette til og funke absolutt optimalt, så burde du gå til anskaffelse av denne: http://www.ice.no/MobiltBredband/D35.aspx

prisforskjellen er vell heller ikke mye.

Endret av Famen
Lenke til kommentar

kr 399,- i måneden? Øh... nei takk. :)

Jeg har koblet xbox360'en til internett gjennom PCen før, så jeg vet det er mulig. Spørsmålet er bare hvordan. Jeg koblet xboksen til PCen via den lan-kabelen jeg fikk med (akkurat som sist), og PCen finner xboksen. Problemet er å gi den en ip-adresse. ;)

Edit: Litt kjapp der, kanskje. Jeg går ut ifra at jeg ikke trenger modemet også. Men likevel, det går å koble xboksen til nettet med modemet jeg allerede har. Men hvordan?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg har koblet xbox360'en til internett gjennom PCen før, så jeg vet det er mulig. Spørsmålet er bare hvordan. Jeg koblet xboksen til PCen via den lan-kabelen jeg fikk med (akkurat som sist), og PCen finner xboksen. Problemet er å gi den en ip-adresse. ;)

Edit: Litt kjapp der, kanskje. Jeg går ut ifra at jeg ikke trenger modemet også. Men likevel, det går å koble xboksen til nettet med modemet jeg allerede har. Men hvordan?

Hvis du setter opp deling av internetten din på USB modemet og velger nettverkskortet i PC'en som enheten som skal dele internet med andre vil du få tildelt automatisk ip adresse fra PC'en din til Xbox'en.

Kontroll panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyre klikk ice modemet - >Avansert - > Kryss ved : Tillat andre nettverksbruker .... -> Velg nettverkskortet som Hjemmenettverkstilkobling ( Normalt Lokal Tilkobling) -> OK

Må kanskje reboote en gang etter og må kanskje ha krysset kabel nettverkort til xbox.

Er sånn jeg har tilgang på den PC'en jeg skriver på nå, deler mobilt bredbånd, kryssa kabel over til laptop forran TV'en.

Lenke til kommentar

Hvis du setter opp deling av internetten din på USB modemet og velger nettverkskortet i PC'en som enheten som skal dele internet med andre vil du få tildelt automatisk ip adresse fra PC'en din til Xbox'en.

Kontroll panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyre klikk ice modemet - >Avansert - > Kryss ved : Tillat andre nettverksbruker .... -> Velg nettverkskortet som Hjemmenettverkstilkobling ( Normalt Lokal Tilkobling) -> OK

Må kanskje reboote en gang etter og må kanskje ha krysset kabel nettverkort til xbox.

Er sånn jeg har tilgang på den PC'en jeg skriver på nå, deler mobilt bredbånd, kryssa kabel over til laptop forran TV'en.

Hadde det bare vært så enkelt... Men nei, det fungerer ikke. Har kontaktet Microsoft kundeservice for xbox live, men selv de klarte ikke å finne en løsning. Alt jeg sitter igjen med er at jeg må ha drømt at jeg fikk det til og alt jeg har lagret på den andre harddisken ikke eksisterer annet enn i hodet mitt. :(

Lenke til kommentar

hehe last ned en gratis dhcp server og sett opp f.eks.

http://www.hanewin.net/dhcp-e.htm

Har jo hatt ymse erfaringer selv med internet deling fra windows sitt eget system.

edit

Bare så det er sagt, siden du ikke får til å bruke windows sin Internet deling, så vil ikke en router uten videre løse problemet ditt. Routeren vil jo heller ikke kunne nå Internet siden PC'en din er tilkoblingen mot Internet via USb sticket.

Edit 2

Kanskje denne http://www.sharewareconnection.com/titles/...net-sharing.htm

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Takk, skal prøve de programmene. Og nei, jeg får ikke delt ICE tilkoblingen i det hele tatt. Det er det som er problemet. ;)

Det vil si, jeg har koblet en xbox360 til nettet via PCen og ICE før, og jeg har spilt pp Wii'en på nettet via et WiFi adapter på PCen. Wii'en er ikke noe problem. Xboxen er heller ikke noe problem når den er i humør til det, men den ble nok fornærmet da jeg fikk den nye. :p

Edit: Endelig gjort litt fremskritt. Når jeg starter det første programmet du linket til finner jeg ingenting under static, dynamic eller ignored. Når jeg så slår på xboksen dukker det opp to ting med identisk ip-adresse. Jeg får ikke flyttet dem over til dynamisk, og når jeg prøver å flytte en over til static får jeg bare beskjed om at mac-adressen eller ip-adressen allerede eksisterer. Noen tips?

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Takk, skal prøve de programmene. Og nei, jeg får ikke delt ICE tilkoblingen i det hele tatt. Det er det som er problemet. ;)

Det vil si, jeg har koblet en xbox360 til nettet via PCen og ICE før, og jeg har spilt pp Wii'en på nettet via et WiFi adapter på PCen. Wii'en er ikke noe problem. Xboxen er heller ikke noe problem når den er i humør til det, men den ble nok fornærmet da jeg fikk den nye. :p

Edit: Endelig gjort litt fremskritt. Når jeg starter det første programmet du linket til finner jeg ingenting under static, dynamic eller ignored. Når jeg så slår på xboksen dukker det opp to ting med identisk ip-adresse. Jeg får ikke flyttet dem over til dynamisk, og når jeg prøver å flytte en over til static får jeg bare beskjed om at mac-adressen eller ip-adressen allerede eksisterer. Noen tips?

Sos skal sjekke i morra når jeg kommer på jobb med windows maskin, har bar linux hjemme så får ikek sjekka

Lenke til kommentar
Nytt fremskritt: Den maser om at den ikke får ip-adresse via DHCP. Det er nok der problemet ligger, men hvordan kan jeg løse det? Ja, jeg har satt modemet til å dele og alt det der. ;)

Antagelig noe konfiogurering av programmet ; Options -> Manage profiles -> Sette gateway til ipadressen på ICE modemet eller ICE sin gateway.

DNS til ICE sine. Er rundt det området der problemet ligger nå, å få igang routinga til ICE modemet.

Hadde vært så mye enklere om innebygde Windows delinga virket ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...