Gå til innhold

Kjøpe bærbar spill-PC

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei.

Har ein kompis som skal kjøpe seg ny bærbar maskin, som skal kunne kjøre spel bra. Har sett på Multicoms Compal KHLB2. Har nokon erfaringar med denne? Finst det bedre alternativ til rundt 10 000kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har ein kompis som skal kjøpe seg ny bærbar maskin, som skal kunne kjøre spel bra. Har sett på Multicoms Compal KHLB2. Har nokon erfaringar med denne? Finst det bedre alternativ til rundt 10 000kr?

hvis pcen er ment til spilling ville jeg anbefalt større skjerm og høyere opløsning,

ellers er dette en grei bærbar for de fleste spill

Lenke til kommentar

Hvorfor høyere oppløsning? Ja, du får litt ekstra eyecandy, men ati4650 er ikke high-end skjermkort (som du heller ikke får til 10.000) så trur det er en passe oppløsning jeg.

Med høyer oppløsning må han snarere sette ned oppløsningen og får litt blurry bilde siden det ikke er native oppløsning.

Skjermstørrelse er ganske subjektivt. Greit at laptopen forblir bærbar og ikke slepbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Men kan de anbefala andre pc-ar til rundt 10k, som duger ålreit til dei fleste spel? Spel som kjem til å bli spelt er bl.a. Battlefield 2 + 1943 og Bad Company 2, kanskje og (Call of Duty) Modern Warfare 2.

Bør ikkje vere større enn 15,4", skal som sagt vere bærbar og ikkje slepbar, kjem til å bli brukt til skulearbeid også, og då er det greitt at den er lett å ha med seg.

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Hei, jeg er enig i at Multicom KHLb2 virker som et godt valg, men hvis du er ute etter en kraftigere laptop selger jeg faktisk min Multicom Kunshan D900 (kjøpt i juli 2008), på finn.no til 10 700 for øyeblikket.

Tenkte bare å anbefale denne siden det er en kraftig bærbar som takler de fleste spill på high.

Retningslinjene på forumet gjør det ulovlig å linke til annonser i en post, men hvis du er interessert kan jeg sende deg et PM. :thumbup:

Laptopen er en 17"(1680x1050), med en Q6600 quad-core (2,4GHz), 4 MB ram og nVIDIA 8800GTX

Endret av Daloon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...