alb55 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er jobb som servitør bare å spørre hva du vil ha, komme med maten ? Tipser man fordi de var glad at servitøren ikke var en kødd ? Eller tipser man fordi... hvorfor i helvete tipser man bortsett fra at det er trend ? Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er jobb som servitør bare å spørre hva du vil ha, komme med maten ? Tipser man fordi de var glad at servitøren ikke var en kødd ? Eller tipser man fordi... hvorfor i helvete tipser man bortsett fra at det er trend ? Jeg gjør det fordi jeg syns synd på dem, kunne ikke tenkt meg en slik jobb og vet de må takle mye drittfolk som f.eks ikke ville ha salt på tomaten sin..tror ikke de har så godt betalt ellers, heller.. Noen servitører er jo blide og serverer og spør om det smaker osv.. dette er småting som ihvertfall får meg til å tipse vet ikke hvorfor man egentlig gjør det : S ! Lenke til kommentar
alb55 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Er jobb som servitør bare å spørre hva du vil ha, komme med maten ? Tipser man fordi de var glad at servitøren ikke var en kødd ? Eller tipser man fordi... hvorfor i helvete tipser man bortsett fra at det er trend ? Jeg gjør det fordi jeg syns synd på dem, kunne ikke tenkt meg en slik jobb og vet de må takle mye drittfolk som f.eks ikke ville ha salt på tomaten sin..tror ikke de har så godt betalt ellers, heller.. Noen servitører er jo blide og serverer og spør om det smaker osv.. dette er småting som ihvertfall får meg til å tipse vet ikke hvorfor man egentlig gjør det : S ! Men det er jobben dems å takle drittfolk. de får lønn for det. do tømmere får ikke tips. Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 fordi det er dårlig betalt, alle veit at de fleste er avhengige av tips for å leve Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 For å vise at man er fornøyd med maten og servicen vil jeg si. Så hvis servitøren er en idiot og maten smakte gummi blir det ikke mye tips fra meg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 fordi det er dårlig betalt, alle veit at de fleste er avhengige av tips for å leve Det er da vel bare en sannhet i utlandet? De fleste servitører og andre service folk i dette land tjener helt ok uten tips? Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Er jobb som servitør bare å spørre hva du vil ha, komme med maten ? Tipser man fordi de var glad at servitøren ikke var en kødd ? Eller tipser man fordi... hvorfor i helvete tipser man bortsett fra at det er trend ? Jeg gjør det fordi jeg syns synd på dem, kunne ikke tenkt meg en slik jobb og vet de må takle mye drittfolk som f.eks ikke ville ha salt på tomaten sin..tror ikke de har så godt betalt ellers, heller.. Noen servitører er jo blide og serverer og spør om det smaker osv.. dette er småting som ihvertfall får meg til å tipse vet ikke hvorfor man egentlig gjør det : S ! Men det er jobben dems å takle drittfolk. de får lønn for det. do tømmere får ikke tips. Det får så være, jeg oppga bare grunnen til at jeg tipser. Do-tømmere gjør best i og få en annen jobb. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 fordi det er dårlig betalt, alle veit at de fleste er avhengige av tips for å leve Det er da vel bare en sannhet i utlandet? De fleste servitører og andre service folk i dette land tjener helt ok uten tips? Tror man ligger på et snitt på ca 260.000.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Eg er imot tips. Kvifor skal kun dei i resturantbransjen få tips? Det finnes vitterleg ørten andre serviceyrker som som er like dårleg betalt. Gjev du ikkje tips blir du sett på som gjerrig og gretten. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg pleier å tipse hvis jeg synes servitøren har gjort en god jobb og vært hyggelig. Forresten jobber jeg i garderobe, og de få gangene jeg får tips der, er hvis folk glemmer igjen vekslepengene sine, eller hvis jeg imponerer kundene med å huske hvilke jakker som var deres. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg pleier å tipse hvis jeg synes servitøren har gjort en god jobb og vært hyggelig. Forresten jobber jeg i garderobe, og de få gangene jeg får tips der, er hvis folk glemmer igjen vekslepengene sine, eller hvis jeg imponerer kundene med å huske hvilke jakker som var deres. Hehe Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg pleier å gi tips når jeg er ute hvis servitøren har ytet service. For eksempel kommet med forslag til hva som er godt o.l. En regel for meg er at hvis de gir drit dårlig service så gir du dem 1 krone. Fordi hvis du ikke gir dem noe tenker mange at du bare er en sur gubbe, men gir du dem 1 krone så sier du liksom at dette var dårlig. Lenke til kommentar
Dudemeister Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 En regel for meg er at hvis de gir drit dårlig service så gir du dem 1 krone. Fordi hvis du ikke gir dem noe tenker mange at du bare er en sur gubbe, men gir du dem 1 krone så sier du liksom at dette var dårlig. Hehe, kan tenke meg at det må være artig og få ei krone i tips Men det er viktig å gi uttrykk for hva man syns. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ser absolutt ingen grunn til å tipse, med mindre jeg setter maten i halsen og servitøren redder livet mitt med Heimlich-manøveren. Hvis jeg først skal tipse, krever jeg at maten min smaker helt sinnsykt godt - og da vil jeg gi kokken pengene. Ikke servitøren som kun har levert maten til meg. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ofte så tipser man jo fordi man vil gi utrykk for at man har fått god service. Hva god service er, er jo også litt forskjellige fra person til person, På skolen jeg går (salg service og sikkerhet) lærer vi at det ikke er god service før kunden får bedre service enn h*n forventer. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) I statene er vel tipsen nesten en del av lønna. Husker jeg fikk mange regninger der hvor det stod f.eks. "Gratitude not included" og "12 % tip not included". Fikk følelsen av at de forventet tips uansett hva de presterte under serveringen. Endret 20. mai 2009 av BooBass Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tips oppfordrer servitøren til å være ekstra hyggelig. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tipsar fordi eg føler at det er forventa av meg. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Har dere ikke sette Reservoir Dogs? Nice Guy Eddie: C'mon, throw in a buck! Mr. Pink: Uh-uh, I don't tip. Nice Guy Eddie: You don't tip? Mr. Pink: Nah, I don't believe in it. Nice Guy Eddie: You don't believe in tipping? Mr. Blue: You know what these chicks make? They make shit. Mr. Pink: Don't give me that. She don't make enough money that she can quit. Nice Guy Eddie: I don't even know a fucking Jew who'd have the balls to say that. Let me get this straight: you don't ever tip? Mr. Pink: I don't tip because society says I have to. All right, if someone deserves a tip, if they really put forth an effort, I'll give them something a little something extra. But this tipping automatically, it's for the birds. As far as I'm concerned, they're just doing their job. Mr. Blue: Hey, our girl was nice. Mr. Pink: She was okay. She wasn't anything special. Mr. Blue: What's special? Take you in the back and suck your dick? Nice Guy Eddie: I'd go over twelve percent for that. Mr. Pink: I'm very sorry the government taxes their tips, that's fucked up. That ain't my fault. It would seem to me that waitresses are one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. Look, if you ask me to sign something that says the government shouldn't do that, I'll sign it, put it to a vote, I'll vote for it, but what I won't do is play ball. And as for this non-college bullshit I got two words for that: learn to fuckin' type, 'cause if you're expecting me to help out with the rent you're in for a big fuckin' surprise. Lenke til kommentar
Ms.Rabbit Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg tipset særdeles lite før. Det var rett og slett fordi jeg ikke tenkte over det. Etter at jeg begynte å jobbe i bar, derimot, så har jeg blitt mye flinkere. Jeg tipser rett og slett fordi at en hyggelig og serviceinnstilt servitør/bartender fortjener en takk! Leste en dag at bartendere var en av de desidert dårligst betalte yrkesgruppene, så de fortjener ofte en liten slant. Og man trenger ikke nødvendigvis tipse med hundrevis av kroner, da. Får man igjen fire kroner på en hundrelapp, så er det helt greit å gi. Vet ikke hvordan det er med andre der ute, men jeg forventer ikke tips, jeg blir bare glad om jeg får noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå