Gå til innhold

BK: Storjo - Rivaliseringskamp eller parring?

Anbefalte innlegg

post-70335-1242736134_thumb.jpg

Lite lys: 1/25s, f:5,6 og 1600 ISO og 300mm. Så her kom stativet til nytte :)

På tur ned fra lundeura støtte vi over disse storjoene på stien. Det samla seg etterhvert en ganske stor flokk av fugleturister rundt dem. Hvor lenge det sto på er vanskelig å si. Tida står litt stille når du står overfor et så mektig syn. Men vil tro det handla om flere minutter.

Jeg er usikker på hva slags atferd dette egentlig er.

Noen hevda det var parring. Men jeg får ikke det til å rime helt.

Hvorfor skulle de gi seg til å parre midt på stien, der de visste at sjansene er store for å bli forstyrra? Intensiteten og varigheten i omfavnelsen fikk meg til å oppfatte det som kamp mellom rivaliserende hanner. Mer i samme gate som tiur på leik.

Noen som kan hjelpe meg med denne gåta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle de gi seg til å parre midt på stien, der de visste at sjansene er store for å bli forstyrra?

De var vel ekshibisjonister. ;)

Synes det ser ut som en real slåsskamp, men hva vet vel jeg. Ender har jo en hang til brutale gjengvoldtekter, så andre arter kan ha samme tilbøyeligheter.

Det jeg ser av tegninger i fjærdrakten tyder på samme kjønn, men...

Lenke til kommentar

Takk til alle som har kommentert, eller bare sett.

Jo. Jeg er enig i at det er i trangeste laget. Med så lite lys, og motiv i bevegelse la jeg ikke sjela mi i utsnittet. Regna rett og slett ikke med å få såpass mye ut av det. Så bildet ble tatt fort og galt mest som dokumentasjon.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...