PantZman Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er skremmende å se hvordan forhandlere forsøker å dytte alt ansvaret over på produsenten, men dessverre er det også meget vanlig. Så du mener det er greit at kunden får igjen 13908kr fra forhandler, men så viser det seg at forhandler bare får 9000kr fra Asus? Ikke greit å selge laptops med nesten null fortjeneste da. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er skremmende å se hvordan forhandlere forsøker å dytte alt ansvaret over på produsenten, men dessverre er det også meget vanlig. Så du mener det er greit at kunden får igjen 13908kr fra forhandler, men så viser det seg at forhandler bare får 9000kr fra Asus? Ikke greit å selge laptops med nesten null fortjeneste da. At forhandleren ikke har gode nok avtaler med leverandøren er ikke kunden sitt problem. Om en forhandler ikke er klar over dette og legger inn risikoen for tap på enkelte salg pga reklamasjoner i priskalkulasjonene sier det egentlig sitt om hvor lenge den forhandleren kan regne med å overleve. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Er så klart forhandler som må ordne med reklamasjon/heving av kjøp hos leverandøren/produsenten. I dette tilfellet har jo kunden også fått godkjent heving av kjøpet av produsenten. Får produsenten ut fingeren og kommer med et svar til kjøper (og forhandler) så ser jeg ingen feil i denne avtalen. At kunden skal få mer enn han har krav på og forhandler skal gå med tapet ser jeg på som urimelig. Jeg regner med det finnes regler for hva kunden har krav på og at produsenten følger disse. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det er jo nettopp det som er poenget. Kunden har krav på å få hevet kjøpet og få tilbake ca kr 13908,- igjen i fra butikken. Og det er en sak i mellom butikk og kunde. Nå trekker butikken ut saken med kunden unødvendig da butikken skylder på manglende tilbakemelding i fra produsent, som ikke er nødvendig i det hele tatt. Produsenten har ikke godkjent heving av kjøp, men omlevering, noe som er feil i henhold til forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) At kunden skal få mer enn han har krav på og forhandler skal gå med tapet ser jeg på som urimelig. Jeg regner med det finnes regler for hva kunden har krav på og at produsenten følger disse. Kunden har ikke fått tilbud fra produsenten om det han har krav på. Han har fått tilbud om 60% av kjøpssummen. Dersom produsenten ikke vil gi kunden det han har krav på, er det butikken som må ta det tapet. Du kan synes det er så urimelig du vil, men som forhandler må man allikevel forholde seg til Forbrukerkjøpsloven. Edit: Når kunden har reklamert til butikken, trenger ikke produsenten bry seg om hva kunden har krav på. Det er opp til butikken og oppfylle kundens rettigheter. Hva butikken sitter igjen med avhenger av hvilke avtaler disse har opp mot produsenten igjen. Men som det har blitt påpekt gjentatte ganger, er ikke dette noe kunden trenger å bry seg om. Endret 25. mai 2009 av TEE Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Kan vi få en oppdatering? selvsagt Ikke skjedd så mye egentlig, Sendte følgende mail; ---------------------------------------------------------------------- Sent: 26. mai 2009 13:55 To: [email protected] Subject: RE: Byttet av asus g2s. Hei, har det skjedd noe her eller? uke siden jeg skulle få svar nå ----------------------------------------------------------------------- Og fikk følgende svar; ------------------------------------------------------------------------ Driver enda å krangler med asus men du skal få en oppdatering med det samme jeg får noe konkret fra de. Mvh Nikolai Skoglund Digital Impuls Møllergata 9 0179 Oslo [email protected] ------------------------------------------------------------------------- etter dette har det skjedd lite. tenkte på å ta kontakt igjenn på tirsdag og høre om hva som skjer egentlig. Forslag? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, krev pengene dine. Du skal ikke vente på at forhandler og produsent blir ferdig med å krangle. Det er forhandler som behandler heving av kjøp, ikke produsent. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Siden de er så vanskelige på dette, svarer du bare følgende på den siste e-posten du fikk: Hei, Deres avtaler med Asus er likegyldige for min reklamasjon til dere. Jeg har rettet min reklamasjon til Digital Impuls som er selger. Dette er gjort i hht. til Forbrukerkjøpsloven §§ 26-27. Mitt krav, som en følge av deres gjentatte avhjelpsforsøk uten å løse problemene på mitt produkt er heving av kjøpet. Dette er det kravet jeg kan stille etter Forbrukerkjøpsloven §30. Ved heving vil jeg kunne stille følgende krav: 1) Full refusjon av kjøpssummen med tillegg av renter fra reklamasjonsdato 2) Full refusjon minus fradrag for nytte av produktet. Ved fradrag for nytte vil jeg ha krav på renter av kjøpssummen regnet fra kjøpsdato. De to alternativene ovenfor finner dere i Forbrukerkjøpsloven §§ 49-50. Dersom dere ikke ønsker å trekke fra for nytte, kan jeg godta å kun få tilbake det jeg betalte for produktet, altså uten renter fra reklamasjonsdato. Jeg godtar ikke noen annen løsning enn alternativene nevnt ovenfor. Svar på denne e-posten forventes innen tre (3) arbeidsdager. Dersom jeg ikke har mottatt et svar på hvilket av hevingsalternativene dere ønsker å godta innen denne tiden går saken videre via Forbrukerrådet og eventuelt til Forbrukertvistutvalget om nødvendig. Med vennlig hilsen, blablabla Edit: Paragrafrot Endret 1. juni 2009 av TEE Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det brevet er nesten verdt en sticky i seg selv.. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 hehe ja kan jo sende den mailen, vil se ut som jeg snudde humør raskt iallefall men absolutt en bra mail, jeg liker bare ikke å være veldig "krevende" som dere har sett i de mailene jeg har sendt før. men må man så må man Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vel, det er bedre enn å være en tøffelhelt Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vel, det er bedre enn å være en tøffelhelt Enig der Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Vel, det er bedre enn å være en tøffelhelt Enig der og jeg er enig må innrømme at min greie er mere fra tidligere jobber at jeg har opplevd og vet hvor lite serviceinnstillte folk blir viss kunden er "aggresiv". men joa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det er forskjell på aggresiv oppførsel og det å fremlegge en sak hvor du krever det loven gir deg. Og med litt diplomati så kan man få saken kjapt ut av verden, for begge parter. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Brevet er ikke skrevet på en agressiv måte. Det inneholder kun fakta, og det finnes ikke ordbruk som kan virke negativt. Ei er heller subjektive meninger eller påstander å finne. Brevet blir ikke mye bedre enn dette. Bruk copy & past og send det avgårde. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 ja får vel gjøre det copy paste er nok ikke så dumt. strengt tatt bare hva jeg har krav på så kan jo ikke bli pissy right!?! pluss jeg har latt det gå to uker før jeg krever noe egentlig. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg forsøkte å holde tonen i det jeg skrev så nøytral som mulig, så du ikke blir sett på som sur og grinete For en som skal håndtere reklamasjoner vil jeg tro at det enkleste er å få klargjort hva kunden krever uten for mye "utenomsnakk", men kun henvisninger til hvordan kravet er begrunnet. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 fikk beskjed om at de skulle prøve å få saken ut av verden så raskt som mulig Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Da sier du at saken har tatt for lang tid allerede. Dersom du ikke får et svar innen gitt frist så går du videre med saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå