Gå til innhold

Vifteoppsett??

Anbefalte innlegg

Jeg har et Antec miditower.

Jeg har 2 vifter forran, 1 i sidedøren og 2 bak.

Så det jeg lurte på var om den viften i sidedøren skal blåse luften ut eller inn i kabinettet?

(Jeg skal om ikke så lenge montere en 120mm vifte i toppen av kabinette. Denne skal blåse luften ut i alle fall!!!)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et Antec miditower.

Jeg har 2 vifter forran, 1 i sidedøren og 2 bak.

Så det jeg lurte på var om den viften i sidedøren skal blåse luften ut eller inn i kabinettet?

(Jeg skal om ikke så lenge montere en 120mm vifte i toppen av kabinette. Denne skal blåse luften ut i alle fall!!!)

Mvh

Altså....

Hvis du skal beregne dette litt.. så kan du droppe den ene vifta foran, eller kjøre begge to ned til halv hastighet. Men tre innsug og 2 utsug vil du bare skape overtrykk i kabinettet. Det skal verken være undertrykk eller overtrykk. Men luftstrøm. Du vil sikkert ha minst mulig bråk..

-Viften foran skal suge inn

-Viften på siden er for å kjøle skjemkortet (Ikke CPU). Den er plassert over AGP-sloten ikke cpu. Skyhawks kabinetter har cpu-blower som det heter (og er bare tull). Det har ikke du på en Antec kabinett. Og denne viften skal suge inn.

-Og selvsagt, de to bakerste skal suge ut varmen.

Å ha en vifte i toppen er ikke dumt i og med at varmen stiger opp. Egentlig er det litt idiotisk at utsuget er bak, og ikke i toppen. Rent ideelt skulle det vært en innsugsvifte foran og bak helt nederst, og en i toppen.

Lenke til kommentar

Alle som vet hva støv er, vil ha overtrykk i kabinett. Mange kasser har også filterløsninger framme, men ikke andre steder. Mitt forslag er å kun bruke 2 vifter som blåser inn i front, og la PSU trekke ut bak. Da har man en fin, kjølig, stille og støvfri balanse etter min mening.

Lenke til kommentar
Alle som vet hva støv er, vil ha overtrykk i kabinett. Mange kasser har også filterløsninger framme, men ikke andre steder. Mitt forslag er å kun bruke 2 vifter som blåser inn i front, og la PSU trekke ut bak. Da har man en fin, kjølig, stille og støvfri balanse etter min mening.

Du har rett min venn :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...