eirberen Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg har et Antec miditower. Jeg har 2 vifter forran, 1 i sidedøren og 2 bak. Så det jeg lurte på var om den viften i sidedøren skal blåse luften ut eller inn i kabinettet? (Jeg skal om ikke så lenge montere en 120mm vifte i toppen av kabinette. Denne skal blåse luften ut i alle fall!!!) Mvh Lenke til kommentar
fondus Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Viften i døren skal blåse inn sånn at CPU-vifta får tilført kald luft utenfra. PS: denne var litt feilposta, riktig kategori er kjølere Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har akkurat like vifter som deg...har testet ut litt og funnet ut at det er best når de to bak blåser ut, og de to framme blåser inn...den i siden skal også blåse inn Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg har et Antec miditower. Jeg har 2 vifter forran, 1 i sidedøren og 2 bak. Så det jeg lurte på var om den viften i sidedøren skal blåse luften ut eller inn i kabinettet? (Jeg skal om ikke så lenge montere en 120mm vifte i toppen av kabinette. Denne skal blåse luften ut i alle fall!!!) Mvh Altså.... Hvis du skal beregne dette litt.. så kan du droppe den ene vifta foran, eller kjøre begge to ned til halv hastighet. Men tre innsug og 2 utsug vil du bare skape overtrykk i kabinettet. Det skal verken være undertrykk eller overtrykk. Men luftstrøm. Du vil sikkert ha minst mulig bråk.. -Viften foran skal suge inn -Viften på siden er for å kjøle skjemkortet (Ikke CPU). Den er plassert over AGP-sloten ikke cpu. Skyhawks kabinetter har cpu-blower som det heter (og er bare tull). Det har ikke du på en Antec kabinett. Og denne viften skal suge inn. -Og selvsagt, de to bakerste skal suge ut varmen. Å ha en vifte i toppen er ikke dumt i og med at varmen stiger opp. Egentlig er det litt idiotisk at utsuget er bak, og ikke i toppen. Rent ideelt skulle det vært en innsugsvifte foran og bak helt nederst, og en i toppen. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Alle som vet hva støv er, vil ha overtrykk i kabinett. Mange kasser har også filterløsninger framme, men ikke andre steder. Mitt forslag er å kun bruke 2 vifter som blåser inn i front, og la PSU trekke ut bak. Da har man en fin, kjølig, stille og støvfri balanse etter min mening. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Alle som vet hva støv er, vil ha overtrykk i kabinett. Mange kasser har også filterløsninger framme, men ikke andre steder. Mitt forslag er å kun bruke 2 vifter som blåser inn i front, og la PSU trekke ut bak. Da har man en fin, kjølig, stille og støvfri balanse etter min mening. Du har rett min venn ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå