Gjest medlem-98070 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Leter etter en ikke for dyr spiller som enten må ha hardisk eller mulighet til å spille av fra ipod. Og da mener jeg å kunne styre ipoden på selve spillern, med samme funksjoner som en ipod: dvs velge spille av etter albumer, artister, playlists osv. Kult om skjermen har ok grafikk og kan vise f.eks albumcover! Noen som har tips? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 en billig spiller som kan spille av etter albumer, artister osv finnes ikke. de som kan det koster 7000+. du får billigere som kan spille fra ipod, men da kan man kun trykke på next for å få opp neste sang, sortering og slikt må da gjøres fra ipoden. Harddisk kan funke på en standard USB-plugg på spilleren, har aldri hørt om noen spillere som sier at dette funker, men vet folk har prøvd med ekstern harddisk og fått dette til å funke bra. hva er er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) en billig spiller som kan spille av etter albumer, artister osv finnes ikke.de som kan det koster 7000+. du får billigere som kan spille fra ipod, men da kan man kun trykke på next for å få opp neste sang, sortering og slikt må da gjøres fra ipoden. Harddisk kan funke på en standard USB-plugg på spilleren, har aldri hørt om noen spillere som sier at dette funker, men vet folk har prøvd med ekstern harddisk og fått dette til å funke bra. hva er er budsjettet ditt? Curses En som bare spiller fra ipod er ok, men må ha full styring, ellers funker jo nesten hva som helst, bare den har aux-utgang... Sett på blant annet den her: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1897 Noen som vet åssen denne funker med ipod? Jeg hadde en spiler med usb-utgang, brukte en 1gb minnepenn som funka fett, og da kunne jeg lage spillelister inne på den (dele opp i mapper) og bare spille av. Men trenger mer plass, ipoden har 80gb og der er all musikken min... liker også å kunne spille av etter artister, albumer, og ferdige spillelister. Har ikke no budsjett, vil bare bruke så lite som mulig! Synes ca 3-4k er nok, helst ikke mer. Men finner jeg en perfekt spiller til 7k som jeg føler er verdt prisen så kjøper jeg... Endret 19. mai 2009 av medlem-98070 Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) den du linker til er dobbel din så du er klar over det. Jeg har en alpine 9886 og med den og ekstra kabel så kan både dama sin eldre nano og min nyere touch styres fullt ut.(med fullt så mener jeg at jeg kan bla gjennom album/artister osv. gjennom displayet og knappene i spilleren. Eneste jeg ikke får gjort er å gå inn på settings og å lage nye blandede spillelister. Husker ikke om det går an på ipoden da jeg kun har gjort det gjennom itunes...) Denne har også usb inngang via kabel bak. Vil dog anbefale deg å gå for 9887 isteden pga. ekstra innstillingsmuligheter. Har sett nye av disse gå rimelig på finn + at det er noen brukte rundt om på forskjellige forum.. Endret 21. mai 2009 av glx-rider Lenke til kommentar
messo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Jeg har nettopp bestilt en slik en: Kenwood KDC-W6541U (koster 1449,-). Ble overbevist etter jeg så noen youtube klipp (nesten samme modell), samt leste en del på forum rundtom. Det finnes en som koster 300kr mindre, men den har ikke mulighet til å endre farge på lysene, og kan heller ikke slå de av - noe som kanskje kan være litt irriterende. Begge disse skal kunne lese og lade både iPhone og iPod. Den har også et bra system for å navigere igjennom musikken. Du får opp spillelister, artisert osv, akkurat som på iPoden. Spilleren støtter også kobling mot telefonen via blåtann (ekstrautstyr), hvis det er aktuelt. Tror du får mye for pengene. Bra display og god navigasjon trekker opp hos meg. Og muligheten til å spille av AAC filer, ikke minst. EDIT: Du kan også poppe på en ekstern HD eller minnepinne med musikk. Den modellen jeg har bestilt har to sett med (stereo) RCA utganger som man kan programe til det man vil. Man kan feks kjøre det ene paret med RCA ut til forsterker til fronthøytalere, og det andre paret med RCA til subwoofer. Etterpå kan man stille hvor delefilteret skal kutte, og på hvilke kanaler. Ganske mye for den prisen, vil jeg våge å påstå! Endret 21. mai 2009 av messo Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 den du linker til er dobbel din så du er klar over det. Jeg har en alpine 9886 og med den og ekstra kabel så kan både dama sin eldre nano og min nyere touch styres fullt ut.(med fullt så mener jeg at jeg kan bla gjennom album/artister osv. gjennom displayet og knappene i spilleren. Eneste jeg ikke får gjort er å gå inn på settings og å lage nye blandede spillelister. Husker ikke om det går an på ipoden da jeg kun har gjort det gjennom itunes...) Denne har også usb inngang via kabel bak. Vil dog anbefale deg å gå for 9887 isteden pga. ekstra innstillingsmuligheter. Har sett nye av disse gå rimelig på finn + at det er noen brukte rundt om på forskjellige forum.. Klar over at det var dobbel DIN ja, var i utgangspunktet det jeg ville ha, men ser ut som det blir for vanskelig å installere i bilen min (bmw e39). For å få plass til den så må man skjære vekk en del plast, og skjære i varmeapparatrøret bakider. Uansett om man skal ha singel eller double DIN, så må man ha en egen overgang, og double DIN-overgangen er mye finere enn singel DIN, men orker ikke å gå gjennom så mye styr for det tror jeg. Hvis folk vet om forskjellige overganger til bmw e39 så si fra! Jeg har nettopp bestilt en slik en: Kenwood KDC-W6541U (koster 1449,-). Ble overbevist etter jeg så noen youtube klipp (nesten samme modell), samt leste en del på forum rundtom. Det finnes en som koster 300kr mindre, men den har ikke mulighet til å endre farge på lysene, og kan heller ikke slå de av - noe som kanskje kan være litt irriterende. Begge disse skal kunne lese og lade både iPhone og iPod. Den har også et bra system for å navigere igjennom musikken. Du får opp spillelister, artisert osv, akkurat som på iPoden. Spilleren støtter også kobling mot telefonen via blåtann (ekstrautstyr), hvis det er aktuelt. Tror du får mye for pengene. Bra display og god navigasjon trekker opp hos meg. Og muligheten til å spille av AAC filer, ikke minst. EDIT: Du kan også poppe på en ekstern HD eller minnepinne med musikk. Den modellen jeg har bestilt har to sett med (stereo) RCA utganger som man kan programe til det man vil. Man kan feks kjøre det ene paret med RCA ut til forsterker til fronthøytalere, og det andre paret med RCA til subwoofer. Etterpå kan man stille hvor delefilteret skal kutte, og på hvilke kanaler. Ganske mye for den prisen, vil jeg våge å påstå! Den Kenwood-spillern så ut som et utrolig bra kjøp! Vet ikke helt hva jeg synes om designet, synes det virket noe harry (ihvertfall i dette moduset hvor det driver og blinker i forskjellige farger...) Men den så meget praktisk ut, veldig bra avanserte funksjoner for avspilling fra iPod. Foreløpig det beste jeg har sett av single DIN-spillere, vurderer den sterkt... Btw: finens det single DIN-spillere med bedre grafikk, som kan vise albumcovre etc? Eller må jeg ha en double DIN? Lenke til kommentar
messo Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Du har jo spillere som f.eks denne, som er relativt billig (ca 1700,-) og med fargedisplay og DVD spiller. Regner med at de har bedre visning av albumbilder osv, men det må du eventuelt sjekke ut. Du har også denne som koster en tusenlapp, men er i utgangspunktet skeptisk pga litt jalla merke. Men for all del, det kan jo være et røverkjøp Jeg så på disse først, men kom frem til at Kenwooden var et bedre valg for meg pga glimrende støtte for Apples spillere, samt god kontroll over lyden. Den til 1500 som jeg bestilte har også mulighet til å regulere de blinkende lysene (de skal visst også justeres automatisk etter hvor lyst det er i bilen). Tror man kan velge å ha de konstant på / av + at man kan justere fargen på RGB skala. Med andre ord kan man matche fargen med interiøret, da spilleren kan produsere ca 256 forskjellige farger. (hvis det er 8-bits RGB). EDIT: glemte en lenke ... Endret 22. mai 2009 av messo Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du har jo også denne fra alpine: link Ulempen med denne er at du ikke har cd spiller på den, men når ipod og usb kanskje er 1.prior så vet jeg ikke hvor viktig det er? Hvis du leter så finnes det sikkert noen fine rammer til single-din som gir deg lagringsrom og ikke ser så verst ut. Ebay er som regel fint for å finne sånt. Ellers så vil jeg si at mange av billigspillerene som har samme funksjoner som dyrere so regel ikke låter i nærheten av like bra, eller kan være tregere til div oppgaver.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Er interessert i typen som er single DIN men som åpner seg opp til sånn stor skjerm med ordentlig display, noen som vet om noen slike modeller jeg bør kikke på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå