Gå til innhold

PC til rundt 15k. Trenger tips til eventuelle endringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville kanskje valgt et annet internminne i og med at jeg har hørt mye feil om asus p6t x50 og OCZ rammen, tror ikke asus p6t x58 liker OCZ rammen så godt :S

lest mye om at det bugger seg etter 50-60 restarter med pcen, da må du ta ut rammen og sette den inni på nytt igjen osv, ganske stress.

så ville valt corsair, selv om de er litt dyrere, men ellers ser ting bra ut, om du vil spare litt penger kan du også velge en 650 watts PSU, det skal holde i massevis med mindre du har tenkt å kjøre crossfire med 4870x2 2048mb, da det vil trekke uhorvelig med strøm.

mvh.

- Thomas

Lenke til kommentar

SSD-diskene skal i RAID0 ja.

Jeg var ikke klar over at Twelve Hundred bråkte. Har du/dere en bedre anbefaling?

Jeg skal ha minst 8GB RAM, men vet ikke hvilke minnebrikker som er bra.

Kanskje noen har en anbefaling på minnebrikker (DDR3) som er minst like bra som de jeg har i handlevogna som ikke er så veldig dyre? (Helst under 1800kr)

Tusen takk for mye hjelp sålangt :)

Lenke til kommentar

Tenkte selv på OCZ, men ble anbefalt av en som har peil:

2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Som er et mye bedre merke, med "automatic overclocking" visstnok.

12GB er kanskje litt overkill, men jeg kommer til å bruke alt.

Lenke til kommentar

P193 er storebroren til P182. P182 er et av de aller beste midi-towerene på markedet, spesielt med tanke på støy. Siden du allerede har valgt et maxi-tower antar jeg at du trenger mye plass, og da er P193 det beste alternativet mtp støy.

Siden du skal klokke ville jeg byttet til P6T Deluxe.

Sats på et 6gb kit med klokkevendlig RAM, disse er et meget godt alternativ.

Lenke til kommentar

Tja, 620W går nok.. Men med tanke på senere oppgraderinger er det greit å ha litt å gå på.

OM du ikke må ha modulære kabler er OCZ PCP&C Silencer 750W eller Corsair TX750 gode valg.

Antec TruePower Quattro 850W er god om du vil ha modulære kabler.

Bare husk å tenk kvalitet, dette er en del som skal vare lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...