Frigg33 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg har begynt på litt CSS/HTML etter en liten pause, og er litt rusten. Jeg får ikke div-tagen min til å flytte seg helt opp til toppen av siden. Det er altså et mellomrom på 1 cm mellom headeren og toppen av siden. #header{ background-image:url(img/header.png); background-repeat:no-repeat; height:66px; width:542px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top:0px; border: 0px; } Noen som vet hvordan jeg kan få headeren helt opp? Endret 19. mai 2009 av Oxaren Lenke til kommentar
cohan Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg har begynt på litt CSS/HTML etter en liten pause, og er litt rusten. Jeg får ikke div-tagen min til å flytte seg helt opp til toppen av siden. Det er altså et mellomrom på 1 cm mellom headeren og toppen av siden. #header{ background-image:url(img/header.png); background-repeat:no-repeat; height:66px; width:542px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top:0px; border: 0px; } Noen som vet hvordan jeg kan få headeren helt opp? Noe ala det jeg har gjort med bilde på toppen av http://wub.no ? (bakgrunnen til menyen. prøv denne (CSS): background-image:url(img/header.png); background-repeat:no-repeat; height:66px; width:542px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top:0px; border: 0px; padding: 0px; border-spacing: 0px; Men er mulig du får problemer med IE. Kan nok hende du heller bør bruke: <table cellpadding="0px" cellspacing="0px"> i HTML fila. Endret 19. mai 2009 av cohan Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) jeg vil dytte menyen, opp og bli kvitt det hvite mellomrommet.. Endret 19. mai 2009 av Oxaren Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Det kan være flere ting som lager et mellomrom der. Hvis du har et mellomrom mellom #header og toppen på vinduet kan det være at du må sette margin og padding til 0 på body elementet. Hvis du har en meny som består av en liste kan det hende du må sette margin og padding til 0 på alle de elementene som inngår i menyen (div, ul, li, a, etc). Eller hvis du har et h1 eller p element som ligger i en divisjon over meny divisjonen kan det hende du må sette margin og padding til 0 også her. Det kan også hende det har sneket seg inn et eller annet i koden over #header elementet. Du bør også sjekke det i flere nettlesere fordi det kan hende problemet er spesifikt for en nettleser. Hvis du legger ved en link til siden på nettet eller laster opp all koden blir det lettere å se hvor feilen er. Endret 19. mai 2009 av demiurgen Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg fikk det til med: body{ margin:0; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå