Gå til innhold

[Løst]får kontakt men ikke internett på 1 av 3 pc'r

Anbefalte innlegg

Hei! jeg trenger hjelp nå!

Jeg har et get bredbånd produkt Medium til 299 i måneden. med en D-Link DIR-365 ruter.

Har hatt dette i litt over to måneder nå og har fukgert utmerket på to bærebare (trådløst) og en stasjonær (lokalt).

(Det er den stasjonære dette inlegge ommfatter)

Nå har jeg oppgradert pc'n med div komponenter (se signatur) og instalert vista ultimate x64. Og internett har fungert utmerket i en lengere periode.

Men plutselig en dag sluttet det å virke etter jeg skulle dele noen filer på nettverket. Har søkt rundt på alle mulige forumtråder å sett etter hjelp men ingen ting funker.

Når jeg kobler til lan-kablen identifiserer den netverket og jeg får kontakt med "ukjent nettverk", men får rødt kryss til internett.

I dag prøvde jeg til og med å reinstalere vista og instalere drivere på nytt men selv det virket ikke! har aldri opplevd at det ikke virker!! (har akkuratt samme problem nå som før jeg reinstalerte os)

Jeg trenger virkelig hjelp av noen her nå!!

MVH

Christohper

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppgradert nettverkskortet? - Vet ikke o det kan være det, eller om det er slik lenger, men GET hadde iallefall en begrensing på antall klienter du kunne koble til før som var knyttet til MAC adressen din, så hvis du byttet PC/nettverkskort måtte du ringe kundeservice og få de til å slette den MACen som ikke var i bruk ...

edit; Men hvis du får IP adresser fra ruteren og det er bare den som får IP fra GET så er det nok ikke det.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Har du oppgradert nettverkskortet? - Vet ikke o det kan være det, eller om det er slik lenger, men GET hadde iallefall en begrensing på antall klienter du kunne koble til før som var knyttet til MAC adressen din, så hvis du byttet PC/nettverkskort måtte du ringe kundeservice og få de til å slette den MACen som ikke var i bruk ...

edit; Men hvis du får IP adresser fra ruteren og det er bare den som får IP fra GET så er det nok ikke det.

oppgradert nettverkskortet? mener du da nyeste chipset driver? isåfall ja.

og jeg har jo brukt alle 3 datane samtidig mange ganger før og når den slutta og virke brukte jeg bare 2 pc'er..

Lenke til kommentar
Har du ringt Get?

Ja ringte get i sta, og etter å ha blitt satt over en milion ganger til forskjellige folk på get kundeservice, ble jeg oppgitt et tlf nr som kostet nesten 30 kr i minuttet, da la jeg på og sendte en detaljert e-mail, her er svaret jeg fikk på den:

Get har desverre ikke support på nettverk generelt. Tips fra

kundebehandler: Sjekk at det trådløse nettverkskortet (USB dongel evt.

annet utstyr du bruker til å koble deg på det trådløse nettverket) er

installert med tilhørende software samt driver. Søk gjerne etter andre

trådløse nettverk i området for å se om du kan koble deg på disse. Sist men

ikke minst, pass på at du logger deg på routeren din med riktig brukernavn

/ passord. For ytterligere support kontakt D-Link direkte.

(ikke mye å bli klok av..)

Har du koblet kabelen fra modemet i WAN (internettporten på routeren)?

Hvis ikke PC får ipadresse fra LAN på router så kan nettverkskortet eller nettverkskabelen være defekt.

Hvis nettverkskortet ikke fungerer så kan du kjøpe et nytt og sette i en PCI-slot i PC.

På E-bay finner du nettverkskort til en hundrelapp.

Ja jeg har koblet kablen fra modemet til WAN har jo internett på de andre bærebare..

Vet at det er noe med pc'n for jeg koblet lan kablen ut av pc'n og rett inn i en bærebar med deaktivert trådløst og da funka det.. :( Jeg har jo et helt nytt 780i hk så kjipt om det er ødelagt. jeg har jo ikke flere ledige PCI spor heller kjører sli med 8800gtx + at jeg har et lydkort som tar en PCI-plass... Er litt surt å sende tilbake hk til komplett om jeg ikke vet 100% sikkert at det er defekt..

Hva ville dere gjort?

Endret av antilope118
Lenke til kommentar
Test pc'en et annet sted og se om du kommer på internett der. - Hvis ikke må det være kortet.

ja får vell gjøre det. er bare litt tiltak i og med at pc'n veier sikkert 20-30 kilo. jeg skal prøve å instalere win xp x32 på den nå og om det ikke funker da heller får jeg ta den med hjem til barndoms-hjemmet mitt å teste den der.. takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Det du bør være 100% sikker på er at du har lagt inn riktig chipsetdriver for hovedkortet ditt. Uten denne vil ikke nettverket virke.

Du kan jo bare kjøpe deg en 11n USB-dongle og bruke på den stasjonære

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.11n.

ja er 100% sikker på at jeg har riktig driver til hk. prøvde til og med drivern på cd'n som fulgte med hk.

BTW nå har jeg testet i både xp 32x og i vista 64x og for å være 100% sikker på at jeg ikke har kødda det til har jeg satt biosen til default instilinger. ingen ting endrer problemet.. sender en mail til komplett (hvor jeg kjøpte hk'et) i kveld og får dem til å se på det...

gidder ikke å betale for noe usb-dongle og ha et defekt hk' (misliker svært halveisløsninger) takk igjen..

Lenke til kommentar

nå er hk på vei til komplett.. håper det er det som er fucka, vist ikke å jeg betale for at de ser på et produkt som var i orden...

btw. noen som vet hvorfor eller noen grunner til hvorfor netverkskortet innebygd i hovedkortet blir ødelagt eller om dere har hørt om lignende tilfeller.. ??

Lenke til kommentar

Lurer kanskje på om hvis GET bruker deres siste firmware på sentralen så skal den støtte IPV6, men sender ikke ut V6 IP'er. Prøv å huk av IPV6 på LAN.

Men da igjen så skulle dette funker når pc'n er kobla i D-Link routeren.

*må sove litt på denne*

Lenke til kommentar
Lurer kanskje på om hvis GET bruker deres siste firmware på sentralen så skal den støtte IPV6, men sender ikke ut V6 IP'er. Prøv å huk av IPV6 på LAN.

Men da igjen så skulle dette funker når pc'n er kobla i D-Link routeren.

*må sove litt på denne*

skjønner ikke helt hva du mener, uansett har den jo virket fint hele tiden. nå er uansett hovedkortet i postens hender på vei til komplett..så lite jeg får gjort nå..

Lenke til kommentar

YES!

da fikk jeg svar fra komplett:

Melding fra Kundesenter:

Hovedkortets nettverksport har blitt testet defekt.

Når vi testet porten fikk vi IP fra vår dhcp-server og vårt interne nettverk, men ikke internett. Vi satt på ett pci-nettverks

kort og da var alt i orden.

Konklusjonen er at nettverksporten på hovedkortet er gåent på en eller annen måte.

Vi erstatter deg med ett nytt hovedkort.

Varene som er bestilt:

1,00 PCS 344292 XFX nForce 780i SLI, nForce-780i SLI,

Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)16

Ordretotal:

Mva 25,00 % 0,00

Ordresum inkl. mva 0,00

For mer informasjon om deres bestilling se vedlagte pdf,

eller kontosidene på www.komplett.no.

Med vennlig hilsen

Komplett.no

Digg at det var det som var feil og jeg får nytt hk, takk til alle som har svart meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...