Obi von Knobi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Jeg lager et spill der wombater (et dyr) springer fra venstre til høyre over en plen. De spawner y random og de blir kalt mrwombat1, mrwombat2, ..3, ..4 osv: i = i + 1 duplicateMovieClip (_root.mrwombat, "mrwombat" + i, i) Så skal jeg kunne slå dem med en spade slik at de forsvinner: if (_root.pil.hitTest("_root.mrwombat" )) { removeMovieClip (_root.mrwombat) Men det virker bare på den første som heter "mrwombat" hvordan kan jeg gjøre at det virker på alle? (Fra mrwombat1 til mrwombat100). Endret 19. mai 2009 av Obi von Knobi Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg kjener ikke AS, men det du leter etter heter array i så å si alle språk... håper det hjelper. gjorte et kjapt søk: link Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Takk for svar, men jeg fant det ut nå nettop. Jeg satt hit testen på instancen mrwombat istedenfor på pilen: if(_root.pil.hitTest(this)) { if (Key.isDown(1)) { removeMovieClip (this) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå