taaketussa Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Noen her som vet hvordan en får fremhevet varme/kalde farger i et bilde? Jeg har lett etter tutorials og prøvd litt frem og tilbake i Photoshop, men uten noe særlig bra resultat. Vet jeg er håpløs til å forklare så jeg slenger ut et eksempel. Hjelp? Noen? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Noen her som vet hvordan en får fremhevet varme/kalde farger i et bilde? Jeg har lett etter tutorials og prøvd litt frem og tilbake i Photoshop, men uten noe særlig bra resultat. Vet jeg er håpløs til å forklare så jeg slenger ut et eksempel. Hjelp? Noen? Du kan legge på filtre som gjør dette ganske enkelt og greit, i hvert fall i nyere PS-versjoner. Gå på Image > Adjustments > Photo Filter Der kan du velge forskjellige varme/kjølingsfiltre og fargefiltre, og i hvor stor grad de skal legges på bildet. Du kan også legge dem på som adjustment layer, det anbefales siden det gir mulighet til å gå tilbake på innstillingene, selv om du har lagret bildet i mellomtiden. Fordelen er også at du da ikke forandrer bildeinformasjonen, så du kan gjøre andre endringer som ikke blir påvirket av filteret. Generelt, dersom du ikke har problemer med dårlig plass - bruk adjustment layers til all korrigering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå