Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

På tide med ny bil!:)


Anbefalte innlegg

hei, eg lurer på å kjøpe meg ein ny bil til ein pris rundt 150000kr.

 

kunne godt tenkt meg å kjøpe ein bmw 3-serie. noken som her erfaring med dei bilane?

 

om noken vil gi meg andre forslag, så er det berre å komme me dei. er open for alt:)

 

er ute etter ein bil me bra motor, lav km, god komfort, ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan så være en konebil i dine øyne, men den går godt, sitter som klistret på veien og er SVÆRT sportslig. Ikke minst tøff! Tøffere enn 3-serie i prisklassen mener nå jeg, samt 1-serie. Og det at den er forhjulsdreven har ingenting å si, den kommer seg fint frem, og faktisk leken. De fleste sjåfører kjører over evne når de skal leke med en bakhjulsdreven bil anyways.

 

Men la nå trådstarter ta valget! Han bad om forslag, og jeg kom med et fornuftig et :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at motoren bidrar til det, men den er satt opp med et relativt stivt understell, har en flott 6-trinns tettsteget kasse, og sitter som limt i svingene. DET definerer jeg som sportslig.. :) Uansett er bilen solgt, så er jo bare å legge den diskusjonen død :) Nok OT. Lykke til trådstarter :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
sitter som klistret på veien og er SVÆRT sportslig.

 

Dette var et fantastisk dumt utsagn. Du snakker om en rebadget Golf 4 av billigste utgave. "SVÆRT sportslig" og "klistret på veien" er uttrykk som bør spares til biler som faktisk kan levere dette.

 

Foreslått bil var en A3 av den nye typen, så det er Golf 5 plattform med dertil nytt bakhjulsoppheng osv.

 

Hva som er 'sportslig' og 'klistret' på veien er relativt subjektivt. For de fleste vil en hvilken som helst ok bil med lavprofil og 205 eller 225 levere mer sideveis grep enn de har bruk for, og derfor oppleves som 'klistret'. Med små motorer (<200hk) er det heller ikke store problemer med å få effekten i bakken så lenge føret er tørt, uavhengig av for- eller bakhjulsdrift.

 

 

Trådstarter er ute etter en bil med bra motor og lav km, da får han neppe noen 3-serie i denne prisklassen uansett. Med mindre lav km betyr under 200' km og/eller bra motor alt over 100 hk :)

Lenke til kommentar
sitter som klistret på veien og er SVÆRT sportslig.

 

Dette var et fantastisk dumt utsagn. Du snakker om en rebadget Golf 4 av billigste utgave. "SVÆRT sportslig" og "klistret på veien" er uttrykk som bør spares til biler som faktisk kan levere dette.

 

Foreslått bil var en A3 av den nye typen, så det er Golf 5 plattform med dertil nytt bakhjulsoppheng osv.

 

Hva som er 'sportslig' og 'klistret' på veien er relativt subjektivt. For de fleste vil en hvilken som helst ok bil med lavprofil og 205 eller 225 levere mer sideveis grep enn de har bruk for, og derfor oppleves som 'klistret'. Med små motorer (<200hk) er det heller ikke store problemer med å få effekten i bakken så lenge føret er tørt, uavhengig av for- eller bakhjulsdrift.

 

 

Trådstarter er ute etter en bil med bra motor og lav km, da får han neppe noen 3-serie i denne prisklassen uansett. Med mindre lav km betyr under 200' km og/eller bra motor alt over 100 hk :)

 

 

 

Det var vel som beskrevet over jeg ville frem til. Har inntil nylig kjørt en lik bil selv (les: akkurat den som var linket til) og til mitt bruk (jeg er tross alt 22 år og setter ikke verdens høyeste krav) så er den perfekt, og det vil jeg også si den er til en som ser etter en relativt sprek og sportslig bil.

 

Og før man sier at det er et fantastisk dumt utsagn: Prøv den i en skarp sving i relativt høy hastighet, så skjønner du hvorfor jeg mener den sitter som klistret. Selvfølgelig har det noe med felgene å gjøre også :)

Lenke til kommentar
Prøv den i en skarp sving i relativt høy hastighet, så skjønner du hvorfor jeg mener den sitter som klistret. Selvfølgelig har det noe med felgene å gjøre også :)

 

Å kjøre fort gjennom én sving kan man klare med en Chevrolet Tahoe. Det er når man må skifte retning raskt at sportsligheten spiller inn. Prøv A3'en i f.eks. fire skarpe svinger etter hverandre, og sammenlign den med ekte sportsbiler, så kan man kanskje få skikk på referansene.

Lenke til kommentar
sitter som klistret på veien og er SVÆRT sportslig.

 

Dette var et fantastisk dumt utsagn. Du snakker om en rebadget Golf 4 av billigste utgave. "SVÆRT sportslig" og "klistret på veien" er uttrykk som bør spares til biler som faktisk kan levere dette.

 

Du maler et perfekt portrett av Mini Cooper, min venn!

Lenke til kommentar
Prøv den i en skarp sving i relativt høy hastighet, så skjønner du hvorfor jeg mener den sitter som klistret. Selvfølgelig har det noe med felgene å gjøre også :)

 

Å kjøre fort gjennom én sving kan man klare med en Chevrolet Tahoe. Det er når man må skifte retning raskt at sportsligheten spiller inn. Prøv A3'en i f.eks. fire skarpe svinger etter hverandre, og sammenlign den med ekte sportsbiler, så kan man kanskje få skikk på referansene.

 

 

Den kan ikke sammenliknes med hva du refererer til som ekte sportsbiler, men den gjør jaggu en god jobb. Den skifter retning som en drøm i de fleste tilfeller, og jeg påberoper meg fortsatt retten til å si at det er en sportslig bil og et godt alternativ til trådstarter.

 

Uansett håper jeg trådstarter finner det h*n leter etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...