hkallestad Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har en laptop med defekt cd-rom, dvs kontakt feil så det hjelper ikke å bytte cd-rom. Jeg skal re-intstallere XP på den. Jeg har lagd en partisjon på hardisken med install filene til windows, jeg booter med win 98 bootdisk på usb stick. Problemet er at harddisken er sata og den finner jeg ikke i DOS, må jeg da legge inn sata drivere på bootdisken for å få det til??? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Lag heller en bootable USB-stick, da det er lettest. Se f.eks. her. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Det har jeg jo allerede, men win 98 versjon der sata hd ikke er tilgjengelig. Nei jeg får prøve og få installert hele xp fra usb stick, ser det ligger diverse guides for å gjøre det ute. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Aha, slik ja. En mulighet er å sette harddisken til å kjøre som IDE/compability mode via BIOS. En annen er å legge inn S-ATA drivere manuelt under installasjon av XP via f.eks. diskett. Da trykker man F6 under oppstarten av XP-installasjonen Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Aha, slik ja.En mulighet er å sette harddisken til å kjøre som IDE/compability mode via BIOS. En annen er å legge inn S-ATA drivere manuelt under installasjon av XP via f.eks. diskett. Da trykker man F6 under oppstarten av XP-installasjonen Så lenge jeg hadde fått startet XP installasjonen hadde jo det vert fryd og gammen. Men jeg står altå ute i DOS og stanger i veggen pga SATA disken ikke er synlig, og da får jeg jo ikke startet xp installasjon. Disken blir jo synlig under XP installasjonen hvis jeg noen gang får startet den;-) Har også prøvd med USB cd-rom men av en eller annen grunn vil ikke pc'en boote fra den(men den kommer opp i bios under oppstart). Så da er det ikke mange muligheter igjen, så jeg prøver og kjøre hele installasjonen fra usb stick. Maskina booter iallefall fra usb stick så det burde jo gå da. Forbanna dritt;-) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Du får prøve det, ellers får du komme tilbake, så får jeg prøve å hjelpe deg så godt som mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå