Noble Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 $ lspci | grep Eth 00:08.0 Bridge: nVidia Corporation MCP55 Ethernet (rev a2) Har testet med Samba, proftpd, srcds, ssh og apache. Samba har mellom 6 og 100 Kb/s FTP ligger på ca samme som samba srcds (Counter strike source dedicated) har massivt pakketap (spesiellt med mange brukere online) Kan nevne at SSHtilkoblinger ofte fryser og henger i 1-10 sek. Apache har litt av samme problemet. Noen som vet hvor jeg kan begynne å feilsøke dette problemet? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ruter/ledninger. Med såpass spredte symptomer er utstyrsfeil det eneste jeg kan tenke meg, med mindre det er et driverproblem. Det burde i tilfelle google avdekke. Men hva mener du med "laste ned til server ok", og hva/hvordan laster du dette ned? Gjelder de oppgitte problemene med smba og ftp bare fra server, og ikke når du koierer til server? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Er 99% sikker på at det er enten driverproblem eller hardwareproblem. Dersom jeg feks kopierer en fil (la oss si 700mb) fra serveren til en vilkårlig maskin over ftp/samba har jeg _elendig_ hastighet. Motsatt vei, fra en vilkårlig maskin til serveren over ftp/samba er hastigheten slik den burde være. Hvordan finner jeg ut hvilken driver bruker? (Ubuntu-server 9.04) Lenke til kommentar
Noble Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Et av serverens NIC ser ut til å være dårlig. Hastigheter tilbake til normal ved bytte av NIC. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 En ting som gjerne kan være relevant her; hvordan innstalerer man nye drivere, siden dere sier det kunne vært et driverproblem, og hvordan finner man ut hvilke drivere man bruker? F.eks. ved bruk av integrerte nettverkskort? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Har hatt lignende problemer med et RealTek-NIC. Det tok etterhvert kvelden. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Er det normalt at NIC "plutselig" tar kvelden? Aldri opplevd lignende før.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Har skjedd meg 3 ganger, 3x RealTek 100Mbit-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå