Furiae Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg greier ikke sovne før 3-4 tiden på natta lenger. Er forferdelig slitsomt å prøve å våkne på morgnen. Noen tips? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) begynne å trene. stå opp senest kl 10 hver dag, gjerne før. Endret 19. mai 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
Furiae Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Tas til etteretning. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tips 1. Ikke sitt på PCen. Gjør det selv og merker ikke at jeg blir trøtt før langt på natt. Skru av pcen rundt 11 og finn på noe annet. Tips 2. Som andre her sier så funker trening kjempegodt. Ta deg en sykletur eller noe annet aktivt. Ikke sitt på rommet og løft tunge bøker, det funker ikke så bra. Løp eller sykle eller hva som helst som får opp pulsen. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Har hatt samme problem. Å telle sauer, å trene, å telle baklengs fra 100 og å prøve å tømme hjernen har ikke vært spesielt virkningsfullt for meg. Dette er for kjedelig til at jeg klarer å konsentrere meg om å gjøre det lenge nok til at det har noen virkning. Det som funker best for meg er å sette på en episode av en TV-serie som jeg ser på mens jeg ligger på senga og sovner inn. Dette hindrer at man vikler seg inn i tankejungeler som det er vanskelig å komme seg ut av igjen, fordi man følger med på noe annet. Samtidig slapper man helt av fordi det er mørkt rundt deg og du ligger under dyna. Dette funker for meg, men for at du skal finne noe som funker for deg må du først finne ut HVORFOR du har problemer med å sovne. Endret 24. mai 2009 av Kalinken Lenke til kommentar
Guest345 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har hatt samme problem. Å telle sauer, å trene, å telle baklengs fra 100 og å prøve å tømme hjernen har ikke vært spesielt virkningsfullt for meg. Dette er for kjedelig til at jeg klarer å konsentrere meg om å gjøre det lenge nok til at det har noen virkning. Det som funker best for meg er å sette på en episode av en TV-serie som jeg ser på mens jeg ligger på senga og sovner inn. Dette hindrer at man vikler seg inn i tankejungeler som det er vanskelig å komme seg ut av igjen, fordi man følger med på noe annet. Samtidig slapper man helt av fordi det er mørkt rundt deg og du ligger under dyna. Dette funker for meg, men for at du skal finne noe som funker for deg må du først finne ut HVORFOR du har problemer med å sovne. Slenger meg på den Funker som bare pokker! Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg greier ikke sovne før 3-4 tiden på natta lenger. Er forferdelig slitsomt å prøve å våkne på morgnen. Noen tips? Meditasjon fungerer, i følge studier jeg har lest, veldig godt. En cd med avspenningsøvelsen yoga nidra fungerer også fryktelig bra. Her er det mange foskjellige tips: http://www.helpguide.org/life/insomnia_treatment.htm Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 vær aktiv og tren. Ikke spis mat sent på kvelden. Legg deg i senga å se på tv til du kjenner du blir trøtt? eller les noe ? DU kan og drikke varm melk, blir trøtt av det. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Slet med det samme selv for ett par år siden, men etter at jeg begynte med melatonin har søvn aldri vært noe problem lengre. Lenke til kommentar
LaughingBuddha Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Slet med det samme selv for ett par år siden, men etter at jeg begynte med melatonin har søvn aldri vært noe problem lengre. Interesant siden vitenskapsmenn anntar at meditasjon øker produksjonen av melatonin: http://altmedicine.about.com/cs/mindbody/a/Melatonin.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå