Gå til innhold

Brødet i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brødet skal i brødboksen. Kaldt brød er ikkje noko særleg. Dersom du har problemer med at brødet blir gammalt før du får ete det så kan du dele det i to og putte halve i frysaren. Alltid ha det i plastpose som er lufttett så unngår du at det blir tørt.

Har aldri opplevd at eit brød har ligget så lenge at det vart dårleg.

Lenke til kommentar

Kjøleskapet tørker ut brødet hurtigere, og gir deg derfor tørt brød.

På sommeren kan det likevel være lurt å bruke kjøleskapet, da brødet kan mugne på bare to dager på de varmeste sommerdagene dersom det ligger varmt.

Da snakker jeg de aller varmeste dagene.

Da pleier jeg å bruke kjøleskapet. Hope this helps.

Lenke til kommentar

Som ideal er inne på her så vil kvaliteten falle betraktelig på brødet ved oppbevaring i kjøleskap kontra brødboks/etc, men samtidig vil det holde seg lenger på et akseptabelt nivå i kjøleskapet enn på benken.

Så du har valget mellom "best" brød i 2-3 dager utenfor, eller akseptabel kvalitete i en ukes tid i kjøleskap :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Selv fryser jeg halve brødet når jeg kjøper det og lar andre halvdelen ligge på kjøkkenbenken i en lufttett pose. Har alltid masse brødposer, så dersom jeg kjøper et brød som er i papirpose, flytter jeg det over med en gang jeg kommer hjem. Spiser såpass skjeldent brød hjemme at det hender seg at jeg må kaste den halvdelen som ikke ligger i fryseren også.

Lenke til kommentar

brødet holder seg i 2 uker i kjøleskap før det begynner å komme litt mugg på det..

kvaliteten på brødet svekkes minimalt så sett det i kjøleskapet.. toaster alltid brødskivene mine litt før jeg spiser dem, da blir det litt skorpe på utsiden og lunket og mykt inni.. namnam..

Lenke til kommentar

Om du har hund, er det ingen problem om det ikke tåler å ligge altfor lenge på benken... Om den er stor i det minste, så den spiser litt... Hos oss har vi aldri kasta brød så lenge vi har hatt hunden, med en gang det blir for gammelt for at vi mennesker vil ha det, får hunden det...

Lenke til kommentar
Vi pleier å ha det i fryseren, så tar vi det i mikroen når vi skal ete det ;) Haha er dette unormalt?

( Altså jeg snakker om brød som enda ikke er spist fra liksom :) )

Det fungerer som nødløysing, men brødet blir ikkje like godt. Har sjølv vakse opp i stor familie med mykje brød. Når det nærma seg tomt tok me opp eit nytt frå frysaren på kvelden så det var tint til neste morgon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...