Gjest member-63169 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Noen som har noe formening om dette med økt vrakpant, kan det bli en realitet her i norge også? Vil de sleipe politikerene kun gi økt vrakpant til den som kvitter seg med bilen for å kjøpe ny? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er vel mest for å bli kvitt de gamle haugene av noen biler lettere. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Med dagens regjering er nok dette helt urealistisk. Dessuten har ikke Norge med sin begrensede "bil"produksjon de samme incentivene til å øke støtte bilbransjen slik som Tyskland, Frankrike og Italia. Endret 20. mai 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Noen som har noe formening om dette med økt vrakpant, kan det bli en realitet her i norge også?Vil de sleipe politikerene kun gi økt vrakpant til den som kvitter seg med bilen for å kjøpe ny? Det har jo blitt prøvd før, 6000.- var jo vrakpanten i ett år, dog er dette endel år siden og hvor stor effekt det hadde kan jo diskuteres. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Dette var i 1996, panten ble øket til 6000,- og det ble samlet inn STORE mengde gamle biler. Det var diverse regler på hvor lenge du måtte ha eid bilen før den ble levert osv., men det er ingen tvil om at det ble vraket langt flere biler i 1996 enn andre år med vanlig vrakpant. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Joda, det ble vraket noen flere biler det året men så lenge nye biler er så fryktelig dyrt så er jo slike ting som og pisse i buksa for og holde varmen, virkningen er over ganske så fort. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Joda, det ble vraket noen flere biler det året men så lenge nye biler er så fryktelig dyrt så er jo slike ting som og pisse i buksa for og holde varmen, virkningen er over ganske så fort. Poenget var vel å få gamle biler av veiene, ikke at folk skulle ha råd til nye biler. Sånn sett, siden det ble vraket mange gamle biler, kan man vel konkludere med at det virket? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Tja, anser man det som ett problem at folk kjører gamle vrak så bør man vel sørge for permanente løsninger, ikke ett meningsløst skipper tak med 10 - 12 års mellomrom. Men øker man vrakpante i en periode og senker avgiftene over litt tid med 50% og blir der da har det en mening. Men for all del, bli kvitt vrak er jo uansett ikke dumt det. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 men det virker som om de vil gi eks 20000kr i "vrakpant" rettere sagt støtte, hvis du kjøper ny bil. Og at de som bare vraker uten å kjøpe nytt får ikke mer enn vanlig. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 men det virker som om de vil gi eks 20000kr i "vrakpant" rettere sagt støtte, hvis du kjøper ny bil. Og at de som bare vraker uten å kjøpe nytt får ikke mer enn vanlig. Akkurat det tror jeg er dødfødt. Det er ikke alle vrakinger som fører direkte til ny bil. Noen vraker den, kjøper brukt av noen som igjen kjøper ny. Slik sett går pengene fortsatt tilbake til staten, men på en mer kamuflert måte. Dette kan jo godt gå over 3-4-5 ledd også, ikke bare 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå