Gå til innhold

Trenger Hjelp! Kjøp av ekstern HD 1TB +

Anbefalte innlegg

Da var jeg lei av å lete gjennom hardisken igjen og igjen på jakt etter ubrukelige filer og slette. Så nå blir det kjøp av ekstern HD! :new_woot:

Kjører Vista, Firewire er ikke veldig relevant :roll:

Valgene er mange, og har rett og slett lett gjennom Prisguide sin liste, for å finne de som er relevante. Kommer noen med andre lignende hardisker blit jo disse også tatt med i vurderingen, men her skal det være nok å velge å vrake i fra før. :yes:

1 TB, USB 2

Seagate FreeAgent Desk 1 TB Link

LaCie Hard Disk 1 TB USB2 Link

1 TB, eSATA/USB2/Firewire

Seagate FreeAgent XTreme 1 TB Link

Seagate Freeagent Pro 7200RPM USB 2.0 1000 GB eSATA Link

LaCie d2 Quadra 1 TB Link

LaCie Hard Disk 1 TB USB2/FW/eSATA Link

Ethernet

Western Digital My Book World Edition II 1 TB USB2/LAN Link

1,5/2 TB

Seagate FreeAgent Desk 1,5 TB Link

Verbatim 2-Disk RAID External Hard Drive 2 TB Link

Western Digital My Book Mirror Edition 2 TB Link

Det skulle være de jeg fant. :w00t:

Det med ekstra nettverk virker ikke nødvendig, særlig ikke til den prisen. eSATA øker jo hastigheten markant, men må jeg koble anderledes? Er det også bare å stappe inn en ledning er det jo greit å betale litt ekstra for, hvis det virkelig hjelper. Må jeg inn i kabinettet må jeg vurdere annerledes. Ekstra plass er jo fint, særlig hvis det er til en rimelig pris. Og sist men ikke minst skal den helst ikke se ut som en fryseboks i IKEA-plast. :nei:

Ble kanskje mye det her, men jeg takker for all hjelp jeg kan få, og det å luke ut blir det vanskelige! Så bare å si fra hvis noen av dem er elendige, så fjerner jeg dem fra vurderingen ATM! :thumbup:

På forhånd Thanks ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er mer opptatt av fart en design så kan jeg anbefale følgende.

Kjøp en Sharkoon DUO, i denne kan du sette inntil 2 stk 2.5" eller 3.5" disker. (kan selvsagt også være SSD)

Kjøp så 1 eller 2 disker og du har noe som fungerer helt strålende etter min mening. (for å bruke 2 disker må du ha 2 eSata porter på PC'en)

Stille disker er WD's Green serie, raske disker er f.eks WD Black, Samsung F1, Hitachi 7K1000.B, eller Seagate 7200.12.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...