Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan overklokke Intel core 2 quad q8200 2.33GHz ?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har problem med å få overklokket cpu`n min, veit ikke hvordan jeg gjør det. På noen hovedkort er det bare å velge GHz men er litt mer avansert her tror jeg. Jeg har Intel Core 2 quad q8200 2.33GHz og hovedkortet er Asus P5E x38 om det hjelper. Tenker overklokke til ca 3GHz eller 3.5GHz. (har vannkjøling)

Glad for alle svar :)

Endret av icq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

Jeg har problem med å få overklokket cpu`n min, veit ikke hvordan jeg gjør det. På noen hovedkort er det bare å velge GHz men er litt mer avansert her tror jeg. Jeg har Intel Core 2 quad q8200 2.33GHz og hovedkortet er Asus P5E x38 om det hjelper. Tenker overklokke til ca 3GHz eller 3.5GHz. (har vannkjøling)

Glad for alle svar :)

Tipper det er på den vanlige måten å klokke på, ein øker fsb som vanig..

Du har tydligvis ikkje lest på hw.no sine guider om overklokking, du bare vet kva det er rekner eg med.

Vel, øker ein fsb øker ein cpu hastighet og ram hastighet, rammen setter du til 1:1 slik at 200fsb blir 200mhz clock på ram (x2 får effektiv minne hastighet)

Fsb x cpu multi = cpu hastighet.

Ein øker v-core når systemet blir ustabilt, volt dreper også, så pass på ;)

Alt info du trenger er egentlig å: opem google, type "intel spec" så velger ein øverste linken.

Da skal du søke etter E8200 å finne all info som trengs om din cpu får å ikkje tabbe seg totalt ut..

Ein anna ting; eg tar ingen annsvar vist du skal gjere ein feil uten å vite kva du gjere på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...