Gå til innhold

Best kjøling og lavest støy fra et p182 kabinett

Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen sier er jeg nå på jakt etter tips fra dere om hva som kan gjøre pcen min så stille som mulig samtidig som det er kaldt :) Har fra før en vannkjølt pc men denne gangen skal det gå i luft kjøling. Mitt spørsmål er, 1. Hvor mange vifter er det plass til i p182? 2. Hva slags vifter er best? 3. Trenger jeg viftekontroller?

Min Hardware.

Asus Maximus Formula II

XFX GTX 285 Black Editon

E8500 Core 2 Duo

Corsair Dominator 4 x 2GB 1066 MHZ

Chieftec 650w Powersupply

Western Digital Caviar 1tb og 150gb velociraptor

Og for de som lurer, det er Antec p182 kabinettet jeg snakker om xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Graphics Cards Compatibilities:

nVidia GTX280 & GTX260 ( 65mm )

GTX285 & GTX260 (55nm) ( VRM Heat sink Not include)

Note: When installing on a GTX200 Series, a 120mm fan must be used.

Hvis du ikke vill ha vifte på skjermkortet kan du ikke bruke denne kjøleren. Da må du i installere en 120mm vifte. Det er heller ikke med VRM Heat sink til korte ditt. Jeg tror ikke jeg ville anbefalt denne til gtx285.

Lenke til kommentar
Graphics Cards Compatibilities:

nVidia GTX280 & GTX260 ( 65mm )

GTX285 & GTX260 (55nm) ( VRM Heat sink Not include)

Note: When installing on a GTX200 Series, a 120mm fan must be used.

Hvis du ikke vill ha vifte på skjermkortet kan du ikke bruke denne kjøleren. Da må du i installere en 120mm vifte. Det er heller ikke med VRM Heat sink til korte ditt. Jeg tror ikke jeg ville anbefalt denne til gtx285.

Har ikke funnet noe annet som passet til gtx 285.. Noen linker? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er der noen her som har byttet "stock" viftene til andre 120 mm vifter for å få et mer stille resultat? I såfall hvilke vifter gikk du/dere for?

Har kjøpt inn viten Noctua CPU kjøleren jeg linket 2 svar ovenfor og gleder meg til å høre (eller ikke høre resultatet). Og neste alternativ er da som jeg ser det å bytte stock viftene til kabinettet.

Leo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for den!

Da er Noctuaen i hus og montert. Ble etter ca 2 sekunder glad i både feste ordningen (til Hovedkortet) og ikke minst lydnivået.

Men synes selv jeg har litt høye temperaturer på CPU, og funderer nå på et innkjøp av noen nye kabinett vifter for å bedre luftstrømmen i P182'en min. Tenker vel jeg ender opp med Noctua vifter der også da jeg er imponert over den tilsynelatende gode kvaliteten, brukervennelighetn samt støyforholdet.

Når jeg sier litt høye temperaturer ligger jeg per nu på en 44-49 grader idle og en 75-80 grader under full load. Med en feiende flott OC på 3 MHz (må jo begynne et eller annet sted!). Dette er med både turbo og HT enablet.

Så håper jeg kan senke disse temperaturene noe ved nye vifter og lurer således på om der er andre vifter en Noctua som anbefales, mtp luftgjennomstrømming Vs lyd. Pris og tilgjengelighet tatt i betraktning.

Leo

Lenke til kommentar

La på lite kjølepasta etter som jeg kan forstå. Brukte fing (med plast på) for å smøre ut og tror ikke laget kunne ha blitt tynnere med et kredittkort. Men dersom tempene holder seg slik kan jeg ta av kjøleren, rense og sette inn med ny pasta.

Takk for svar

Endret av Leoparden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...