MartinSkjei Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei! Jeg har akkurat oppdatert min BIOS på minn HK! Jeg savner at jeg kan stille FSB'en. ( på mitt kan jeg bare stille den QFSB. stock @ 1333 MHz ) Jeg har AWARD Pheonix BIOS, går det da ann å oppgradere til American Megatrends ? Eller blir det "EPIC FAIL" Martin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Ikke å anbefale... Problemet er vel helst at du ikke har funnet ut hvordan du endrer FSB... Brøv deg litt frem. Mener det er Ai tune til manual først, men kjenner ikke kortet. Forøvrig en liten guide HER Endret 18. mai 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Ikke å anbefale... Problemet er vel helst at du ikke har funnet ut hvordan du endrer FSB... Brøv deg litt frem. Mener det er Ai tune til manual først, men kjenner ikke kortet. Forøvrig en liten guide HER Takker for svar! jeg vet hvor og hvordan jeg stiller FSB'en! men ikke selve "BUS Speeden", den som pleier å være 400 ca! Jeg får bare stilt på "RAted FSB" Men ang mitt HK, har lenge lurt på dette; da jeg kjøpte kortet hos komplett, så sto det: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX men se SS her: ' Der er det bare 650i SLI? Er ikke det feil? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jepp, det er 650i SLi... Akkurat som 780i varianten bare er 680i... Hvorfor? Jo for Nvidia har fått den "glupe" ideen etter at de hadde slukt Intel sine skitne triks og manglet 45nm CPU støtte at de kunne RESIRKULERE gamle 680i. Selvsagt med PCI-E 1.1 var det ikke særlig atraktivt, så for å få til PCI-E 2.0 så kokte de ihop en bridge chip som funker som en USB hub. Med andre ord, de tok 16x PCI-E lanes i 1.0 hastighet inn til en chip som gav 32x PCI-E 2.0 ut, men som sagt, linken til CPU er fortsatt bare 1.0 så noen forbedring er det ikke og du har ikke PCI-E 2.0 uansett. Men brikkesettet er noe dritt uansett. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Jepp, det er 650i SLi... Akkurat som 780i varianten bare er 680i... Hvorfor? Jo for Nvidia har fått den "glupe" ideen etter at de hadde slukt Intel sine skitne triks og manglet 45nm CPU støtte at de kunne RESIRKULERE gamle 680i. Selvsagt med PCI-E 1.1 var det ikke særlig atraktivt, så for å få til PCI-E 2.0 så kokte de ihop en bridge chip som funker som en USB hub. Med andre ord, de tok 16x PCI-E lanes i 1.0 hastighet inn til en chip som gav 32x PCI-E 2.0 ut, men som sagt, linken til CPU er fortsatt bare 1.0 så noen forbedring er det ikke og du har ikke PCI-E 2.0 uansett. Men brikkesettet er noe dritt uansett. HEHE, HK'et mitt er vist noe dritt ja.. Vdrop til bare f! Når jeg setter Vcore til 1.53 i bios, så viser det 1,488 i CPUZ!! Har hørt om en "Pencil" Mod til dette HK'et, men hva skal jeg egentlig gjøre da? lodde? http://www.overclock.net/motherboard-volt-...pencil-mod.html Martin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er vel QFSB du skal stille på. BUS X 4 altså 333 x 4 som er stock for din prosessor. Endre til 400 x 4 og du får 3,2 GHz. Er ikke feil, er samme brikkesett. Og er forholdsvis håpløst å klokke uansett. Kortet bruker C55 NB og MCP51 SB som er 650i + en Nforce200 chip= 750i. Altså CPU-Z har rett og det er ikke noe feil. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Er vel QFSB du skal stille på. BUS X 4 altså 333 x 4 som er stock for din prosessor. Endre til 400 x 4 og du får 3,2 GHz. Er ikke feil, er samme brikkesett. Og er forholdsvis håpløst å klokke uansett. Kortet bruker C55 NB og MCP51 SB som er 650i + en Nforce200 chip= 750i. Altså CPU-Z har rett og det er ikke noe feil. Vet du noe om pencil "MODEN"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå