Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tegn og prikker på skjermen

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg et problem med pcen, helt uten videre startet den å fryse i forskjellige spill, tenkte at det var et problem med drivere og innstalerte nye, dette hjalp ikke mye. Etter en restart begynte maskina å vise tegn, som f. eks dollar tegn og liknende og prikker på skjermen rett etter at den ble skrudd på. Man kan se teksten som egentlig skal stå der, men den er utydelig. Om jeg kommer meg inn i windows fungerer det helt fint å høre på musikk mens resten av pcen er helt fryst, det er ikke mulig å flytte på musen.

Dette fikk meg til å tenke på at det er et varmeproblem, men etter å ha fjernet støv, dratt ut ledninger og satt skjermkortet inn og ut vedvarte problemet. Viften på skjermkortet går som den skal.

Jeg har et 8800 ultra kort.

Hva kan problemet mitt være? Kan jeg regne med at det er skjermkortet? I såfall, er det noe jeg kan gjøre uten å prøve andre skjermkort? Maskina kjøpte jeg fra Komplett for litt over et år siden, etter dette har jeg satt inn et par harddisker og nye vifter i kabinettet, kommer garantien til å gjelde fortsatt, og er det mulig å bare sende inn skjermkortet hvis jeg er 100% sikker på at det er det som er problemet?

Edit: For å gjøre det enklere å forstå hva jeg mener kan dere se bilder her:

http://img134.imageshack.us/gal.php?g=p1000811.jpg

Resten av pcen:

PSU: Corsair 750W

Hovedkort: Asus P5E, X38

CPU: Intel E6850

RAM: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB

Kjører på Windows XP.

Edit 2: Ok, da har jeg tatt strømmen på alle harddiskene, er nok ikke det som er problemet. Var akkurat det samme med de ute. Prøvde å dra ut rambrikkene og starte opp, og det var fortsatt det samme. Skrudde opp skjermkortet og blåste ut alt støv, men ingen resultat, begynner å lure på om det kan være hovedkortet som er problemet? Er det vanlig at slike tegn vises når du booter om det er skjermkortet som er problemet?

Endret av Cineris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...