Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kompleks spisevegring? Mann 25

Gjest Guest_oskaro_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_oskaro_*

Velger å poste dette anonymt.

Har seg slik at jeg har sluttet helt å legge på meg , har gått opp og ned i vekt i mange mange år.

Alltid vært slank å lettere muskuløs. På Ungdomskolen hadde jeg en veldig stabil vekt i det siste året. Lå på 75 kg ( 184 cm ) kroppen hadde muskler å greier , det var tider

Etter det begynte forfallet . Jeg begynte å spise mindre å til tider skjeldent. Gikk fra 75 kg i 10 klasse til rett under 60 kg på slutten av Grunnkurs. Var det samme året jeg virkelig følte meg totalt utbrent som menneske. Null overskudd eller energi nok til å gjøre noe som helst. Fettet var nærmest helt borte , å musklene var blitt meget tynnslitte

Ribbbeina mine så jeg godt den tiden. Ikke minst alle kommentarene å klagene jeg fikk av folk om at jeg var blitt så tynn.

Lå en god stund rundt 60 kg. så gikk jeg sakte opp til 65 på 1 år eller noe . Så fikk jeg en oppsving i livet som gjorde at jeg hadde det bedre en på lenge i 3 år. Klarte å komme meg opp i 76 kilo ( men da nesten 0 muskler , så ut som en hudfolde hele meg )

Nå de siste 2-3 årene har jeg sakte men sikkert bare blitt uthult. Alså de virkelig dyptliggende fettreservene mine er borte ! Jeg kan handle inn masse god mat i alle slag, men gjerne blir mye liggende til det er gammelt eller utgått. dette skjer bare oftere å oftere. å når jeg først spiser begynner hele kroppen å skjelve , LENGE!

Tror ikke jeg har følt meg så svak i kroppen som nå ! Samtidlig med denne dritten å tenke på, har depresjoner slått inn

Har vært til legen mange ganger etter ungdomsskolen , uten å bli hverken forstått eller hørt ! 5 Forskjellige leger på 9 år ca

Føler det bare eskalerer mer å mer . værre å værre , mindre å mindre energi . mindre lyst på mat.

Jeg er ikke et menneske lenger :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_hakke_*

Er det alltid sånn når du spiser? Spiser du lettere når du er med andre personer?

Er sånn jeg har det når mine depressive perioder. Spiser lite og går fort ned i vekt, men det hjelper godt å være med venner. Da får jeg til å spise tilnærmet normalt :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_oskaro_*

Jeg har perioder der jeg hugger innpå med masse god mat, kan fråtse nå så voldsomt. men så gir deg seg gjerne like fort som det skjedde

Med venner / familie spiser jeg helt normale porsjoner , eller litt mindre

Jeg har siden liten forbundet å ikke spise opp alt på fatet som en stor synd, de gangene jeg ikke klarte å fullføre alt på matfatet fikk jeg kjeft eller annen dritt slengt.

Jeg blir på en måte kvalm om jeg går over denne psykiske grensen av hvor stor en porsjon mat skal være ( i mitt hode )

Lenke til kommentar

Når du først spiser kan du prøve å blande litt Afi-Nutrin i maten. Du får kjøpt det reseptfritt på apotek. Det gir økt næring, og kanskje det kan stoppe den onde sirkelen din, for hvis du først får i deg mer næring og blir vant til det, så blir du vel mer sulten og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...