Daffe Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kan noen anbefale et bra skjermkort til ca 2000,-? Jeg er veldig opptatt av at det ikke skal støye, men at det likevel skal være bra til spill. Har dempet kabinettet maksimalt og har Silent Twin på cpu. Lurer også på hvordan originalpsu som sitter i Chieftech DA01W er på støy? Jeg synes igrunnen min støyer en del, men hadde ikke tenkte å legge ut en haug med spenn på en ny psu. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Kjøp Heatpipe til skjermkortet. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?artnr=zm80ahp Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 hehe har silent twin og heatpipe selv chieftec psun bråker ikke så mye tror jeg 20-25 dbA?(er ikke sikker) (vifta i døra er fyfy) tror den blir over døvet av westen 120gbn med noisecontrol :| Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvis det er 360W PSU'en som følger med i Chieftec Matrix/Dragon kabinettene, så er støynivået på rundt 12-19dB for å si det slik, du hører den ikke Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Zalman ZM80AHP så interessant ut. Har selv et POV Gf4Ti4200XP 128, og kunne godt tenkt meg å bli kvitt stock vifta inni der, den bråker litt synes jeg. Spørsmålet er: vil jeg kunne klokke like mye etterpå, underforstått: kjøler Zalman like godt som stock vifte? Kortet er ganske stort, skal den lederen (Heatpipe'n) fra forsiden til baksiden gå hele vegen bak og rundt kortet, eller bare rett over, altså på motsatt side av AGP-kontakten? Skal den gå bak kortet kan jeg glemme det, det vil det aldri bli plass til i mitt Chieftec Big Tower (Harddisker i veien). Ikke det, kan sikkert stæsje noen disker et annet sted, men ... Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Takker for alle svar. Heatpipen så interessant ut, men jeg har ikke blitt noe klokere når det gjelder hvilket skjermkort jeg skal velge. Jeg heller dog mot et Radeon 9700 etter å ha lest andre anbefalinger. Kan heatpipe festes på det? Jeg har 360w psu, og det er mulig at det ikke er den viften jeg hører, men det kan vel ikke være de på silent twin? Synes jeg hører viftestøy, men mulig at det er en av de tre harddiskene. Merket at det ble litt stillere da jeg tok ut den seagaten som står i hd-skuffen. Får forsøke å gjøre noe med dem og se om det hjelper. Lenke til kommentar
FOXOR Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Man får fint plass til diskene! den pipen går rundt baksiden av kortet men ikke mye. Har selv en 9700 PRO med ZALMAN ZM80AHP og jeg klokker den opp til 371 / 330 uten problemer. Bare pass på at man har gjennomstømning gjennom kabinettet kortet trenger litt luft viss man overklokker.. Viss du ikke vil ha noe kabinett vifter kan du klokker det NED? Jeg får fremdeles 100 fps konstant i cs med full oppløsning Åpne siden når du klokker opp, og kjører 3dmark? Zalman kjøler annerledes... under normale tilstander i et kabinett vil jeg si den er bedre! Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Takker for alle svar. Heatpipen så interessant ut, men jeg har ikke blitt noe klokere når det gjelder hvilket skjermkort jeg skal velge. Jeg heller dog mot et Radeon 9700 etter å ha lest andre anbefalinger. Kan heatpipe festes på det? Jeg har 360w psu, og det er mulig at det ikke er den viften jeg hører, men det kan vel ikke være de på silent twin? Synes jeg hører viftestøy, men mulig at det er en av de tre harddiskene. Merket at det ble litt stillere da jeg tok ut den seagaten som står i hd-skuffen. Får forsøke å gjøre noe med dem og se om det hjelper. Haetpipe på et 9700 kort i et chieftech er nok null problem, problemen kommer om du skulle hatt et gf TI4600 kort, de er gigantiske. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Haetpipe på et 9700 kort i et chieftech er nok null problem, problemen kommer om du skulle hatt et gf TI4600 kort, de er gigantiske. POV Gf4Ti4200XP er en liten halvmeter langt, største skjermkortet jeg noen gang har hatt. Tro meg, det er STORT. Harddiskholderen til Chieftec tar faktisk borti kortet når jeg svinger den inn - må lirke den forbi. Det vil aldri gå med pipe der, garantert. Da må harddiskene vekk. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg har GF4Ti4400 og det er ganske stort... Men hvis jeg setter min eneste HD et hakk ned, så før jeg nok plass til det røret som skal rundt baksiden av kortet (forutsatt at det er langt nok da). Men vil det kjøle like bra som den vifta som sitter på? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Du har jo Sapphire sitt Radeon 9700 PRO Ultimate Ed. som leveres med ferdig montert heatpipe! ett SYKT RÅTT kort http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...24&GrpID=1&s=pl Bare ett forslag :wink: Magnus Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg kommer til å bestille Heatpipe og noen ekstra kabiss-vifter (har 2x80mm fra før, bestiller 3 80mm til + en 120mm på topp). Harddiskene monterer jeg lenger ned, evt. mod'er boksen slik at den ikke kommer i konflikt med pipe'n. Håper dette hjelper litt på støyen fra maskina generelt, det er ikke så mye støy fra POV'en, men den er der, og den er merkbar. En kompis av meg har ASUS GF4Ti4200, det bråker sinnsykt. Tipper jeg må modde skjermkortet hans også etter hvert (forutsatt at mitt eget lille prosjekt blir vellykket, da). Dette blir spennende! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Nå er pakken fra Microplex ankommet. Jeg gjør følgende i min egen maskin: Monterer Zalman Heatpipe på mitt POV Gf4Ti4200XP, og beholder kjøleribbene på baksiden av kortet. Monterer 5 x 80 mm Papst 12 dB vifter (3 foran, 2 bak) Monterer 1 x 120 mm Papst 26 dB vifte over PSU Monterer 1 x 80 mm Papst 12 dB over Zalman Heatpipe (limt på en vridd bracket og festet til skruen i PCI-slot ved siden av AGP) Alt dette bør være klappet og klart i løpet av dagen, og jeg håper og tror at jeg nå skal få et like overklokkingsvennlig system som før - men uten den irriterende vifta på skjermkortet. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har Radeon kortene høy støy? (ikke Hercules sin den har mere støy enn Saphire og ATI) Funker Heatpipe på Saphire Radoen 9800 pro kort? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ble plutselig veldig interresert i en slik heat pipe.. Er den lett og montere, kjøler den bedre enn viften på mitt 9700pro connect 3d Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ble plutselig veldig interresert i en slik heat pipe..Er den lett og montere, kjøler den bedre enn viften på mitt 9700pro connect 3d Les denne testen av Zalman ZM80A-HP. Du får den her for fattige 265 kr. Forutsetningen for at den skal gi adekvat kjøling er nok at du har en kjøleløsning i kabinettet som sørger for å lede varmen avgitt av Zalman-kjøleribbene ut av kabinettet. En gjennomtrekksløsning med "kald" luft inn nede og "varm" luft ut lenger oppe vil hjelpe deg godt på vei. Skal du sørge for enda mer effektiv kjøling setter du en egen vifte på Zalmanribbene. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kan nevne det at noen gf4 kort lager mer varme en andre da. Mitt msi kort og alle andre msi kort er rimeli varme. Mitt er 70c bakpå kortet med tt gf4 cooler. den er 30db men høres ikke mye. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Da er Zalman montert på mitt POV Gf4Ti4200XP 128MB! Det var en fornøyelig affære å bli kvitt den originale vifta. Nå er den erstattet med en 120mm Papst 26dB vifte som står midt inni kabinettet rett over Heatpipe'n. Det var for øvrig så vidt selve pipe'n kom rundt kortet og bort til ribbefestene på hver side. Det er et stort kort, POV'en, det er helt sikkert! Tok selvfølgelig mange bilder og video mens jeg holdt på - men det mest gledelige likevel er at jeg øket 3DMarks 2001 SE med 289 poeng til (for kortet) respektable 14.536. Ikke ille til et 4200-kort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå