Gå til innhold

Vann kjøling til cpu og gpu

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker et hpndplukket vannkjølesett for min CPU, en Intel Core 2 Duo E8400 og min GPU (nVidia 9800GT).

Kjøleløsningen jeg har for øye blikket består av vifter, både cpu viften min og skjermkort vifte generer et forferdelig støy, noe jeg ønsker å eliminere med vannkjøling, jeg ønsker ikke vannkjøling for overklokking eller klokking, men i hovedsak for å få en mest mulig støysvak maskin.

CPU'en skal ikke være noe problem å få kjølt med vann slik jeg forstår, men skjermkortet er en del problematisk, først og fremst sliter jeg med å finne vannblokk som passer, kortet bruker nvidias referanse design og enden på kortet(altså motsatt side av skjermkort utgangene, er det mye elektronikk som står i veien for en kjøleløsning som dekker hele kortet.

Jeg har aldri drevet på med dette i praksis men har mye teoretisk kunnskap, men trenger hjelp til å finne riktige vannblokker, gode slanger o.l. som passer mitt behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke direkte svar på ditt spørsmål, jeg beklager dette.

Men er du sikker på at ingen andre kjølere passer? Bare for å få ned støynivå, er vannkjøling per dags dato en dyr affære, og vil med andre ord egentlig være sløsing av penger. Har du til eksempel sjekket om Arctic Cooling Accelero S1 passer? Dette kan du sjekke ved å klikke på Height restriction drawing

Til eksempelvis vil; AC Freezer XTREME + AC Accelero S1 + AC Turbo Module koste deg rett over 600 kroner. Antaglivis mindre enn hva bare vannblokken til skjermkortet vil koste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...