schneidig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har nå fått tatt lappen til slutt. Har hørt man kan kjøpe moped som kjører fortere enn 45km/t lovlig? Hvor fort kan jeg få kjørt lovlig dersom jeg bare har moped lappen? ccm er det hvor kraftig eller hvor fort den kan kjøre? Skal få scooter, så lurer på hvilken som passer meg. I forhold til at jeg er høy og tynn, ca 1.85-1.90 høy. Takker for svar Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 du har maks lov å kjøre 50ccm og maks hastighet er 45KM/T på scooter og moped. eldre mopeder kan kjøre i 55KM/T da det var grensa da de ble solgt her i landet. men nyere modeller (nyere en 1993?) må kjøre i 45KM/T Du har faktisk ikke lov å kjøre orginal i nedoverbakke i over 45KM/T selv om den klarer det. hvis din nye scooter kommer til å klare 60 så er det din plikt å få den ned i 45 KM/T for å kjøre lovlig. bar elitt info Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Ah, da skjønte jeg så mye mer Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå