NevroMance Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei. Har ett problem med amsn. Da jeg logger meg inn ser jeg at jeg akkurat blir logget inn, før X dør og jeg havner i konsoll. Får ingen feilmelding, og finner heller ingen logger på problemet. Noen som vet noe/har noen ideer å dele hadde det vært veldig fint. Fungerer fint med pidgin, men ikke amsn. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ser ut til at dette KAN være et problem med nVidia-driveren i kombinasjon med Compiz eller visuelle effekter. Se her. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Bruker ikke Compiz eller visuelle effekter, men plutselig fungerte det igjen, uten at jeg gjorde noen ting. Merkelige greier Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Bruker ikke Compiz eller visuelle effekter, men plutselig fungerte det igjen, uten at jeg gjorde noen ting. Merkelige greier Såpass? Og har det heller ikke skjedd noen oppdateringer i "bakgrunnen"? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Nope. Ingen nye oppdateringer av amsn fra pacman sin side. Funka igjen etter at jeg forsøkte kjøre amsn som root, noe som gikk bra. Da jeg logget ut igjen og logget inn igjen som vanlig bruker fungerte det flott. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Kjøre amsn som root? Hvorfor ikke bruke live messenger uten UAC? ps: hvorfor amsn? Finnes meget bra alternativer som emesene, pidgin og kopete. IMO er amsn forferdelig stygt og tungvindt. Just my 5 cents! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det som er så fint med FOSS er at man har friheten til å velge selv Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 mine cent`er: Amsn kan se for jævlig ut, men det er til dags dato eneste IM (bortsett fra skype) som har støtte for webcam. Jeg liker å ha den muligheten. (PS. liker selfølgelig bitlbee gjennom irssi da ) Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Kjører selvsagt ikke amsn som root til vanlig, men skulle sjekke om det var noe problemer med brukerkontoen som gjorde det. Ellers bruker jeg amsn fordi jeg ikke liker alternativene. amsn er ikke det peneste, men synes det er en mye bedre IM enn de andre du listet opp. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) slette .amsn pleier å funke på masse problemer Kan jo også nevne at amsn er den IM klienten til linux som har flest muligheter, den ser helt forjævlig ut ja, men den funker utrolig bra. Gleder meg bare til amsn2 kommer om noen år EDIT: Kan også anbefale å laste ned developer versjonen av amsn, litt flere utvidelser, men den er jo som sagt utvikler versjonen og kan inneholde en del bugs. Endret 20. mai 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Noble Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Mener å ha brukt webcam på emesene. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Kopete støtter også webcam. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Mener å ha brukt webcam på emesene. Kopete støtter også webcam. Da må jeg teste Takk for oppdateringer. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Mener å ha brukt webcam på emesene. Emesene-crazy (utviklingsversjonen) støtter vel det, ja. http://forum.emesene.org/index.php/topic,1913.0.html Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Alle dere som klager på utseende; hvorfor ikke laste ned nye skins? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Alle dere som klager på utseende; hvorfor ikke laste ned nye skins? Er fortsatt Tcl/Tk det er snakk om... At de som mest funksjonsrike MSN-klient valgte å bruke dette til GUI, er merkelig. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det er merkelig ja, men i aMSN2 så blir det gtk og qt Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det er merkelig ja, men i aMSN2 så blir det gtk og qt Ja, og det kan se ut som om aMSN og Emesene-utviklerene skal jobbe litt sammen. De må gjerne slå seg sammen for min del. Synes Emesene har et godt utgangspunkt. Ekstrafunksjoner (dill-dall i MSN) kan komme som plugins. Jeg bruker bare MSN til å skrive med folk, og da er Pidgin super. Gjør alt jeg trenger, og er ikke irriterende og bruker ingen ressurser. Savner riktignok å kunne være med i såkalte grupper (tror dette er en ny funksjon i MSN). En venn prøvde i alle fall å legge meg til, og jeg det var bare nyeste Windows Live Messenger som mottok melding om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå