Gå til innhold

amsn dreper X

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett problem med amsn. Da jeg logger meg inn ser jeg at jeg akkurat blir logget inn, før X dør og jeg havner i konsoll. Får ingen feilmelding, og finner heller ingen logger på problemet. Noen som vet noe/har noen ideer å dele hadde det vært veldig fint. Fungerer fint med pidgin, men ikke amsn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøre amsn som root? Hvorfor ikke bruke live messenger uten UAC?

ps: hvorfor amsn? Finnes meget bra alternativer som emesene, pidgin og kopete. IMO er amsn forferdelig stygt og tungvindt.

Just my 5 cents! :)

Lenke til kommentar

Kjører selvsagt ikke amsn som root til vanlig, men skulle sjekke om det var noe problemer med brukerkontoen som gjorde det.

Ellers bruker jeg amsn fordi jeg ikke liker alternativene. amsn er ikke det peneste, men synes det er en mye bedre IM enn de andre du listet opp.

Lenke til kommentar

slette .amsn pleier å funke på masse problemer

Kan jo også nevne at amsn er den IM klienten til linux som har flest muligheter, den ser helt forjævlig ut ja, men den funker utrolig bra.

Gleder meg bare til amsn2 kommer om noen år :)

EDIT:

Kan også anbefale å laste ned developer versjonen av amsn, litt flere utvidelser, men den er jo som sagt utvikler versjonen og kan inneholde en del bugs.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Det er merkelig ja, men i aMSN2 så blir det gtk og qt

Ja, og det kan se ut som om aMSN og Emesene-utviklerene skal jobbe litt sammen. De må gjerne slå seg sammen for min del. Synes Emesene har et godt utgangspunkt. Ekstrafunksjoner (dill-dall i MSN) kan komme som plugins. Jeg bruker bare MSN til å skrive med folk, og da er Pidgin super. Gjør alt jeg trenger, og er ikke irriterende og bruker ingen ressurser. Savner riktignok å kunne være med i såkalte grupper (tror dette er en ny funksjon i MSN). En venn prøvde i alle fall å legge meg til, og jeg det var bare nyeste Windows Live Messenger som mottok melding om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...