Gå til innhold

Hvordan bøye water inlet/outlet på waterchill?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle borre hull i toppen av kabinettet mitt og plassere radiatoren med vifta under dette hullet. Problemet er bare at vann inn/ut tubene er bøyd oppover slik at de peker rett i taket. Det blir altså ikke plass til å feste noen vannkabler på dem. Er det noen har som har bøyd disse nedover? Tips om hvordan jeg kan få gjort dette uten å ødelegge radiatoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg tenkte jeg skulle borre hull i toppen av kabinettet mitt og plassere radiatoren med vifta under dette hullet. Problemet er bare at vann inn/ut tubene er bøyd oppover slik at de peker rett i taket. Det blir altså ikke plass til å feste noen vannkabler på dem. Er det noen har som har bøyd disse nedover? Tips om hvordan jeg kan få gjort dette uten å ødelegge radiatoren?

Jeg har montert min i toppen av kabinettet. Skrude av vifta først og snudde den så den suger inn luft utenifra. Heller litt varmt inni kabinette enn å suge varm luft ut og gjennom radiatoren.

Men til 'saken. Jeg kokte opp litt vann, helte det over rørene å bøyde det så forsiktig...litt og litt (varmt vann, bøy, varmtvann. bøy...osv) Gikk fint det :yes:

Lenke til kommentar

Men til 'saken.  Jeg kokte opp litt vann, helte det over rørene å bøyde det så forsiktig...litt og litt (varmt vann, bøy, varmtvann. bøy...osv) Gikk fint det  :yes:

Er ikke det kobberrør? I såfall var troen din på at det hjalp, sterkere en varmtvannet... :wink:

Lenke til kommentar

Men til 'saken.  Jeg kokte opp litt vann, helte det over rørene å bøyde det så forsiktig...litt og litt (varmt vann, bøy, varmtvann. bøy...osv) Gikk fint det  :yes:

Er ikke det kobberrør? I såfall var troen din på at det hjalp, sterkere en varmtvannet... :wink:

Ja, var nok det da. :roll: Stod i en eller anna test at jeg skulle gjøre det, så gjorde det jeg. De er nå bøyd da...så! :o

Lenke til kommentar
ehm.. snu hele shiten? Bare snu radiatoren og vifta! Eller tar jeg feil her..?  :roll:

Jepp, eller du må komme med en lur løsning først for det sitter bare fester på ene siden av radiatoren. Kan jo altid ty til strips og teip men(busmekking)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...