daneriks Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hallo, Jeg bli mest sannsynlig permitert i løpet av juni og dermed lurer jeg på hvor jeg kan finne skattelister fra 2008, ser ut som det bare er skattelister fra 2007 på internett når jeg søker. Ekstraspørsmål; er det sant at man må ha tjent over 105.000 får å ha rett på permisjonslønn? jeg begynte som lærling etter sommerferien i fjor og jeg tror jeg bare tjente ca. 80.000. all hjelp settes stor pris på Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Skattelistene for 2008 har ikke kommet ut enda Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Dei kjem 21. oktober. Endret 15. oktober 2009 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Kan jeg spørre hvorfor du vil sjekke dette i skattelistene? Har du ikke levert/mottatt selvangivelse, evt har en arbeidsgiver du kan spørre om informasjon? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 sjekk hvem som tjener mest av 92 kullet a Gill skill ;D Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har et spørsmål anngående skattelistene. Jeg står oppført med 0 i inntekt, dette er sikkert på grunn av at jeg skiftet skattekommune i år? Vil, si søknader om lån/kredittkort stå oppført det samme? Det ser ganske dumt ut når jeg jobbet en del i fjor.. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har et spørsmål anngående skattelistene. Jeg står oppført med 0 i inntekt, dette er sikkert på grunn av at jeg skiftet skattekommune i år? Vil, si søknader om lån/kredittkort stå oppført det samme? Det ser ganske dumt ut når jeg jobbet en del i fjor.. Betalte du skatt? Det er skattbar inntekt som står oppført, ikke ren inntekt. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har et spørsmål anngående skattelistene. Jeg står oppført med 0 i inntekt, dette er sikkert på grunn av at jeg skiftet skattekommune i år? Vil, si søknader om lån/kredittkort stå oppført det samme? Det ser ganske dumt ut når jeg jobbet en del i fjor.. Betalte du skatt? Det er skattbar inntekt som står oppført, ikke ren inntekt. Altså, under kolonnen INNTEKT; er det inntekten til personen ETTER skatt er betalt? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Nei. Skattbar inntekt er grunnlaget som inntektsskatten vert rekna ut frå. Endret 21. oktober 2009 av torbjornen Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Nei. Skattbar inntekt er grunnlaget som inntektsskatten vert rekna ut frå. Eller med andre ord; inntekten etter alle fradragene. Lenke til kommentar
KS Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er litt smått imponert over evnen de har til å beregne faktisk inntekt bare basert på det som står i disse listene. Jeg har godt over snittet-inntekt men det var et avvik på kun tre kroner fra min faktiske inntekt, til den inntekten skattelister.no trodde jeg hadde. Jeg har riktignok en veldig ukomplisert ligning, det er stort sett kun lønn, standard fradrag og huslån for min del. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har et spørsmål anngående skattelistene. Jeg står oppført med 0 i inntekt, dette er sikkert på grunn av at jeg skiftet skattekommune i år? Vil, si søknader om lån/kredittkort stå oppført det samme? Det ser ganske dumt ut når jeg jobbet en del i fjor.. Betalte du skatt? Det er skattbar inntekt som står oppført, ikke ren inntekt. Ja jeg skattet av inntekten min, men jeg skattet til en annen kommune en jeg bor i nå. Så jeg trodde det kanskje var derfor Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Skattelistene viser ikke riktig skatt: Dette er feil. Innbetalt skatt er selve grunnlaget for skattelistene, og tallene i skattelistene stemmer overens med hva personen faktisk har betalt i skatt i 2008, etter at dette er justert for eventuell restskatt eller tilgodebeløp. Inntekten som vises i listene, er inntekt etter skatt: Dette er feil, og påstanden bunner antakelig i forvirring rundt begrepet "nettoinntekt", som i dagligtalen gjerne brukes om inntekt etter skatt. Inntektstallet som vises i skattelistene er den inntekten du faktisk har betalt skatt av (etter alle fradrag), også kalt alminnelig inntekt. Årsaken til at inntekten av mange oppleves som "for lav", er fradragsposter som du ikke skatter av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå