Rockeren Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg kjøpte den nye HTC Touch Pro i Januar,i god tro om at jeg fikk en knakende god telefon,med god batteritid. Men dengang ei. Batteriet holder MAKS 2 dager,om jeg bruker den veeeldig lite,og den er låst og skjermen av.Da kan jeg kanskje klare å tyne ut 2 dager på den.Ellers må jeg lade hver natt. Noen som vet hvorfor de oppgir 503 timer stand-by tid,når den knapt holder 48?? Nå har jeg nettopp oppgradert med ny ROM,om dette hjelper vet jeg ennå ikke. Ellers så er alt som heter 3G,blåtann og ekstrafunksjoner skrudd av. Iallefall det jeg har klart å skru av Noen tips til at den holder lenger på strømmen? Bruker den som jobbtelefon,og har jo planer om å bruke den mer til det den er beregnet for etterhvert.Men da er det jo som sagt kjedelig å måtte lade den en gang om dagen omtrent.. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva er egentlig problemet med å lade telefonen hver natt? Den ligger jo bare stille da, samme om den er koblet til laderen da vel? Dersom man kjører en del bil daglig kan man jo også bare plugge i laderen når man setter seg i bilen? Så lenge telefonene mine holder i et døgn er jeg fornøyd jeg. Lenke til kommentar
Rockeren Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Det er egentlig ikke noe problem,men det er veldig kjedelig å måtte huske laderen hver natt. Samt,jeg kjører lastebil som jobb,og har ikke blåtann HF enda.Så jeg får ikke ladet og brukt den originale HF samtidig. Veldig kjedelig å glemme ladinga da... Det jeg lurer MEST på,er hvorfor de oppgir 503(?) timer batteritid,og så holder den bare knapt 48 om man er heldig? De har bommet grovt iallefall.. 503 timer er etter mine beregninger ca 20 dager! Og det er det vel INGEN telefon som holder.. Maks hviletid: 503 timer?? (min holder knapt 48,tenker vi sier ca 30!) Maks Taletid: 8 timer?? (ja jøss...Drøm videre!) ER det bare min telefon som holder så lite på strømmen? Og hvordan i heite får de fram over 500 timer hviletid? Mener de i avslått tilstand da eller? Som sagt,det er ikke noe stort problem..Men det er litt irriterende at man kjøper en telefon man forventer holder iallefall 3-4 dager på strømmen..Så holder den bare 1-2! Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så hvis du lader telefonen helt opp, legger den fra deg uten å røre den i mellomtiden så er batteriet tomt etter 48 timer? Da er det noe feil med den og jeg hadde reklamert. Maks hviletid oppnås under gode signalforhold samtidig som den ikke er i bruk. Dersom du befinner deg i et område med god 3G dekning, samtidig som du ikke ringer så mye, så er du tjent på å ha 3G slått PÅ. Lenke til kommentar
Rockeren Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Vanskelig å unngå noe som helst bruk i det hele tatt,men med et par telefoner med "normal" lengde (vel,hva er "normal" lengde?Ca 5 min. eller rundt der er vel ikke unormalt?) Samt litt sms-er så blir det fort tomt.Litt FOR fort mener jeg... Kan legge meg om kvelden,med 1 strek mindre på batteriet,og om morran er det tomt?! Har lagt merke til at skjermen ofte slår seg på i utide..Kan det ha noe med saken å gjøre? Hvordan/hvilke innstillinger må jeg endre på for at den ikke skal slå seg på? Samt at jeg synes den blir styggelig varm enkelte ganger,både under lading og når jeg prater i telefonen..Det er vel heller ikke normalt? Tips/råd mottas med stor takk! Har tenkt å sende den inn på garanti,men skal drøye en uke eller to for å se om ROM oppgraderinga har gjort noen forskjell... Lenke til kommentar
Vi.Rus Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 De holder ut i 508 timer som de sier.. men da skal man ikke åpne tastelåsen engang... HELT stille.. da holder'n.. IDIOTISK! Forstår deg ganske godt.. Lade hver natt.. hva om man glemmer da.. 1 hel dag uten mobil x( Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er egentlig ikke noe problem,men det er veldig kjedelig å måtte huske laderen hver natt.Samt,jeg kjører lastebil som jobb,og har ikke blåtann HF enda.Så jeg får ikke ladet og brukt den originale HF samtidig. Veldig kjedelig å glemme ladinga da... Det jeg lurer MEST på,er hvorfor de oppgir 503(?) timer batteritid,og så holder den bare knapt 48 om man er heldig? De har bommet grovt iallefall.. 503 timer er etter mine beregninger ca 20 dager! Og det er det vel INGEN telefon som holder.. Maks hviletid: 503 timer?? (min holder knapt 48,tenker vi sier ca 30!) Maks Taletid: 8 timer?? (ja jøss...Drøm videre!) ER det bare min telefon som holder så lite på strømmen? Og hvordan i heite får de fram over 500 timer hviletid? Mener de i avslått tilstand da eller? Som sagt,det er ikke noe stort problem..Men det er litt irriterende at man kjøper en telefon man forventer holder iallefall 3-4 dager på strømmen..Så holder den bare 1-2! Telefonen er jo en knakende god telefon, men det at du klarer å drøye batteriet i 2dager er bra, med tanke på at det er en WM-telefon. Batteritiden påvirkes av så mange faktorer, og selv hadde jeg batteriet aldri lenger enn 1dag. Men for oss som bruker, og har hatt noen WM-telefoner, så er lading om kvelden like mye en rutine som å pusse tennene nesten, hehe Men siden du kjører lastebil, synes jeg batteritiden blir et lite luksukproblem. HER tror jeg du har en liten redning, både lading og handsfree kan brukes. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Prøv og lade batteriet heeelt ut og lade det helt opp igjen. Da fornyer du alle elektronene i batteriet, om det ikke er helt "utslitt" da. Lithium batteriene blir fort "fucka" om du ikke lader de "riktig". Viktig og lade fullt når telefonen er ny, lade ved helt tomt batteri osv. Finner sikkert litt mer info om du søker på google eller bestiller nyt batteri fra HTC om mulig kanskje? Lenke til kommentar
Rockeren Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Takker for tips! Den splitteren der var genial,en slik må jeg nesten ha meg da... Men,nå holder iallefall batteriet lengre enn før. Etter ROM oppdatering,og 3G aktivert hele tiden. Samt at jeg er påpasselig med å låse telefonen så den ikke lommeringer og slikt.. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Skjønte ikke helt hvordan mobilen blir lada med den splitteren? koble den i mobilen, men hvor kommer det spenning fra? Lenke til kommentar
Rockeren Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Skjønte ikke helt hvordan mobilen blir lada med den splitteren? koble den i mobilen, men hvor kommer det spenning fra? Det er da vel ikke vanskelig å skjønne? Du setter den splitteren i telefonen,så setter du da billaderen i splitteren på usb-inntaket på splitteren. Så setter du hodetelefonene i siden der det står symbol for hodetelefoner. På sikt blir det vel uansett til at jeg skaffer meg en blåtann-HF..Bedre enn den ledningen som nesten alltid bare er i veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå