Gå til innhold

Protein ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år gutt, veier 92 kilo og er 188 cm høy. jeg er altså litt overvektig.

Det jeg lurer på er om det er lurt om jeg tar proteiner, jeg trener ca 3-4 ganger styketrening i uke, og en til to ganger kampsport trening i uka.

eventuelt hvis jeg bør ta proteiner, hva slags protein bør jeg ta da?

Takk på forhånd... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke sett på forumet etter svarene i det hele tatt, har du vel? Jeg synes du burde bruke 5 minutter av din tid til å finne ut dette på egen hånd, for det fins minst 10 tråder hvor du vil finne svar. Deretter kan du spørre her så vi må bruke 10min av vår tid til å besvare spørsmålet ditt.

Ja det hjelper å ta proteiner.

Lenke til kommentar

Optimalt sett skal alle proteiner kommer fra kosten, men da skal du også bruke en del penger på mat, eller spise mye tunfisk. Proteinpulver er forholdsvis rimelig (kr per kilo), og det er enkelt å få det i seg.

Så, ja, om du vil bygge muskler, er det lurt å få i seg en del proteiner. Om du vil ned i vekt, bør du få i deg proteiner for å vedlikeholde musklene du allerede har, og redusere mengden karbohydrater og fett du får i deg, samtidig som du fokuserer mindre på styrketrening og mer på kardio (3d-mølle, elipse, jogging, svømming, fjelltur).

Lenke til kommentar

Skal du bygge muskler og samtidlig gå ned i vekt vil det bety mye rart. 100% korrekt kosthold, riktig trening, du må kjenne kroppen din meget godt osv. Kort fortalt er det generelt veldig vanskelig å gå ned i vekt samtidlig som man bygger muskler.

Det du bør gjøre er å få skikkelig orden på kosten med et underskudd på 6 - 800 kcal om dagen og kjør cardio! Det er mye bedre å bygge muskler på en slank kropp kontra en større, og i tillegg ser man resultatene raskere.

Konklusjon er: Du trenger ikke protein-tilskudd enda.

Lenke til kommentar
Skal du bygge muskler og samtidlig gå ned i vekt vil det bety mye rart. 100% korrekt kosthold, riktig trening, du må kjenne kroppen din meget godt osv. Kort fortalt er det generelt veldig vanskelig å gå ned i vekt samtidlig som man bygger muskler.

Det du bør gjøre er å få skikkelig orden på kosten med et underskudd på 6 - 800 kcal om dagen og kjør cardio! Det er mye bedre å bygge muskler på en slank kropp kontra en større, og i tillegg ser man resultatene raskere.

Konklusjon er: Du trenger ikke protein-tilskudd enda.

Greit takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...