Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill fryser. Ny maskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg ny pc med disse specsene:

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

120mm Fan, 8xSATA, SLI

PowerColor Radeon HD 4890 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP

Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB CL5

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

AMD Phenom II X4 920

125W, AM2+, 8MB Cache, 2,8Ghz, Boxed

MSI DKA790GX Platinum, Socket-AM2+

AMD 790GX+SB750, ATX, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16

---------

Jeg innstalerte CS, og spilte litt.. Etter ca 10 min gaming, fryste spillet seg. Hverken mus eller tastatur fungerte. Til slutt kom det en melding om at windows har sluttet å virke.

Prøvde flere ganger, men samme skjedde.

Så jeg prøvde også å installere Lothr Online. Spilte i ca 10 min, og samme skjedde i det spillet også.

OS er Windows 7 RC 64bit.

Har prøvd å oppdatere drivere og alt, men ikke noe nytter. Er det noen her som har noen løsning? :)

Hilsen

Stian

Endret av whiskers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også være Windows 7. Vis du på noen måter for testet Windows XP helst, kanskje Vista ville dette vært fint. Personelig, best og teste på Windows XP som veldig mange vet funker bra med de spillene / andre ting, ettersom at Vista kan være litt ubehagelig ihvertfall bare til og teste om det er noe annet en Windows 7.

Tobbe~

Edit, tempratur kan være problemet, men litt skeptisk til det vis den ikke bare skrur seg av. Men kan jo hende.

Endret av TobbeOo
Lenke til kommentar

Ja. Skjekket skjermkortet. (prosessor og sån vet jeg ikke hvordan man skal måle)

Men skjermkortet gikk på 71 grader i desktop.

Prøde å spille ved å sette viftehastigheten på 100% da lå den på ca 66 grader under spilling. Men fysingen ble borte.

Skal prøve å sette maskinen på et kjøligere rom i dag. Se om det går bedere.

Men lurer på en liten ting.

Vannkjøling. Hvordan fungerer dette. Vil det bli kaldere i maskinen. Og er det dyrt? :)

Lenke til kommentar

Burde ikke være noe poeng med vannkjøling av den riggen dersom du ikke skal overklokke - noe jeg ikke anbefaler med tanke på at du allerede sliter litt med temperaturene.

Vannkjøling koster fort noen lapper alt ettersom du skal ha blokker til CPU, skjermkort etc. Ligg unna de rimeligste alternativene. Mange guider her inne.

Har du funnet driver for Win7 for skjermkortet ditt?

Kjør PCn uten sidedeksel inntil du finner en løsning.

Lenke til kommentar

okey. ja da er vannkjøling utelukket.

Men det rommet jeg har pcn på nå, er et kjellerrom med lite frisk luft. og er veldig varmt der. Så det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Så i dag skal jeg ommøblere rommet, og plassere maskinen under viduet. Håper på det hjelper litt :)

Lenke til kommentar
Ja. Skjekket skjermkortet. (prosessor og sån vet jeg ikke hvordan man skal måle)

Men skjermkortet gikk på 71 grader i desktop.

Prøde å spille ved å sette viftehastigheten på 100% da lå den på ca 66 grader under spilling. Men fysingen ble borte.

Skal prøve å sette maskinen på et kjøligere rom i dag. Se om det går bedere.

Men lurer på en liten ting.

Vannkjøling. Hvordan fungerer dette. Vil det bli kaldere i maskinen. Og er det dyrt? :)

71 grader når du idler på desktoppen? Blir gjerne litt fryst pc om det går over det på Radeon korta hehe.

Sleit litt med samme problemet selv med to Radeon 3870x2 kort i crossfire... byttet ut viftene til noen bedre, pumpet dem opp på full rulle og har ikke opplevd noe trøbbel fra de korta siden. :)

Romtemperatur har selvsagt også mye å si for hvor varme komponentene blir inni kassa.

Forsåvidt så er det mulig at vannavkjøling fungerer bedre i varme rom enn det viftebasert kjøling klarer å prestere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...