Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vårt ustabile forhold!

Gjest Guest_Yvonne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Yvonne_*

Hei, jeg er en jente på 20 år som ønsker å fortelle litt om mitt kjæreste forhold til dere, og kanskje motta noen gode tips fra dere.

Kort oppsumering:

Vært sammen i 3,5 år ( vi er like gamle)

Begge sitt første seriøse forhold

Begge sin første sexpartner

Vi er med hverandre kanskje 4-5 ganger i uka, vi bor ikke sammen.

Vi har lite med venner rundt oss i og med at vi har flyttet til en annen by sammen.

Vårt problem er at vi har det veldig ustabilt. Dvs vi krangler ofte og da mener jeg flere ganger i uka. Det trenger ikke alltid nødvendigvis å være store krangler, helst motsatt da!

Det som er så merkelig er at vi kan ha dager hvor vi er SUPER forelsket, og da mener jeg SUPERT! Vi holder hender, kysser 1000 ganger dagen, tar på hverandre, har sex flere ganger dagen, alt er bare rosenrødt osv...

Mens andre dager kan være helt jævlige, dvs vi begynner å krangle over en liten filleting og banning og trusler oppstår. Vi kan til tider kalle hverandre skikkelig fæle ting. Hvorfor er det så ustabilt ? Når vi har blitt "venner" igjen kan vi ikke skjønne hvorfor vi krangler så ofte, når vi elsker hverandre så mye.

Her er en typisk uke: ( Les selv og døm hva du tror er årsaken)

Mandag, Tirsdag og Onsdag - er ikke med kjæresten pga skole

Torsdag - kommer han til meg og vi har det supert! Er som et nyforelsket par igjen! (Spiser god mat, ser film i armkroken, har sex osv)

Fredag - Fortsatt litt "nyforelsket" men det har sluknet litt. Sitter hver for oss å driver med noe.

Lørdag - de første diskusjonene starter og vi begynner å krangle som fillene fyker rundt oss. Legger oss som uvenner.

Søndag - Våkner glad og har glemt gårsdagen. Er ikke særlig "nyforelsket" lenger, men heller ikke uvenner. Begynner senere å krangle igjen videre fra gårsdagen.

Og slik fortsetter.... Det virker som de første dagene etter vi ikke har vært med hverandre på en stund er de beste dagene, men når vi har vært med hverandre ett par dager på rad begynner vi å krangle ganske så kjapt.

Her er det vi pleier å krangle om:

Det er somregel jeg som starter kranglene men det er fordi jeg føler hans følelser dabber av etter noen dager. Han begynner f.eks å heller prioritere å spille pc enn å finne på ting med meg...

Kan også nevne at kranglene også kan handle om sjalusi.

Hvorfor er forholdet så ustabilt? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange grunner til at det er så ustabilt, men siden du skriver at dere har det kjempeflott til tider, velger jeg å tro dere elsker hverandre.

Foreslår dere er mindre sammen og ser hvordan det går.. prøv med torsdag og lørdag-søndag bare.. dropp fredagen, siden det virker som det blir litt mye.

Lenke til kommentar

Krangelen er den mest avanserte form for kommunikasjon.

At dere krangler vil da ikke si at dere har et dårlig forhold, men det vil jo heller ikke si at dere har et perfekt forhold. Vil heller si at en krangel i ny og ne styrker forholdet, men om dere passer perfekt sammen er vel noe dere må finne ut av selv...

Lenke til kommentar
Krangelen er den mest avanserte form for kommunikasjon.

At dere krangler vil da ikke si at dere har et dårlig forhold, men det vil jo heller ikke si at dere har et perfekt forhold. Vil heller si at en krangel i ny og ne styrker forholdet, men om dere passer perfekt sammen er vel noe dere må finne ut av selv...

Må si meg enig i dette. Om dette styrker forholdet deres, så trenger ikke krangling nødvendigvis å være noe negativt, men om det går ut over forholdet deres, så burde man kanskje vurdere å ta noen grep.

Etter dere har kranglet, får dere snakket ordentlig ut om hvorfor dere krangla?

Tror dette er veldig viktig ja, ihvertfall komme til bunns i hva som faktisk ligger bak. Noen krangler er jo bare små, man er kanskje irritabel en dag og irriterer seg over noe som egentlig ikke er noe å irritere seg for, og så baller det på seg. Alle kan jo ha slike dager, og de trenger ikke å ødelegge så mye. Personlig tror jeg også det er sunt å krangle litt, at man får ut frustrasjon og sinne. Men så er det jo de kranglene som handler om mer grunnleggende ting, som kan trekkes ut i det lange og det brede. Har man slike krangler i tillegg, bør man kanskje også finne ut hva alt egentlig dreier seg om og sette seg ned og finne ut av ting.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Han begynner f.eks å heller prioritere å spille pc enn å finne på ting med meg...

la meg gjette... han spiller wow ?

Får ikke håpe han tenker som dette: "Damer kommer og går, men epics er soulbound" :new_woot:

Da er det isåfall over og ut for dere :whistle:

Lenke til kommentar

Høres rett og slett ut som om dere er litt uenige om hva som er akseptabelt å holde på med når dere er sammen.

Min tanke om saken er at etter å ha klenget på hverandre i 2-3 dager så er det kanskje greit med litt luft også?

Har noen av dere en hobby/trener/liker å gjøre noe spesifikt på fritida? Hvis en av partene har noe å gjøre, mens den andre ikke har det så er det et problem. ;)

Han begynner f.eks å heller prioritere å spille pc enn å finne på ting med meg...

la meg gjette... han spiller wow ?

Får ikke håpe han tenker som dette: "Damer kommer og går, men epics er soulbound" :new_woot:

Da er det isåfall over og ut for dere :whistle:

Det kommer jo an på om dama har epics eller ikke det? :whistle:

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Du ser vel problemet når du lister opp hvordan uken eskalerer til en krangel? Finn på noe for dere selv på fredag eller lørdag. Jeg skjønner godt han blir lei av å prate 3 dager i strekk når han heller vil gjøre andre ting. Det spiller ingen rolle om han vil spille data, fotball eller noe annet, la han gjør det, og skaff deg en egen hobby i samme slengen.

Lenke til kommentar

Disse dagene dere er sammen, er dere da sammen hele tiden?

Tar det som et utgangspunkt når jeg sier at dere kanskje skulle prøve å finne på ting hver for dere... Sov sammen, spis frokost sammen og kos dere sammen, men finn på noe hver for dere iløpet av dagen. Han med side venner, og du med dine venner.

Antar dere begger er klar over at dere krangler, og at ingen av dere liker det spesielt godt, så en annen ting hadde kanskje vært å ta seg selv litt i nakken på en måte. Når dere merker dere begynner å krangle, ta dere selv i nakken og snakk heller med "vanlig" stemme - diskuter istedenfor å krangle.

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som dere lever veldig på rutine. Mandag, Tirsdag, Onsdag er skoledager, mens resten er ta-igjen-det-tapte-dager. Som du sier så er det rosenrødt første dagen etter dere har vært fra hverandre, og det er forstålig. Men hvis dere da er sammen hver dag resten av uken, kan det kanskje bli litt mye, og litt for rutinemessig.

Prøv å riste litt liv i forholdet deres. Bryt med rutinen, og finn på ting de andre dagene i uken, om det så bare er et par timer på en av skoledagene, eller om dere tar fri fra hverandre på Fredagen, etc etc.

Det er viktig å ha tiden til å kunne savne hverandre litt, og det er akkurat derfor det er så rosenrødt etter skoledagene.

Etter 3,5 år i et forhold, pleier som regel eventyrene å stagnere, og man faller altfor lett inn i en ok-torsdag-igjen-middag-og-film-så-kos-så-sex-rutine.

Bryt med rutinene, og finn på noe spennende for å friske opp forholdet, så vil det gjøre underverker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...