Luske_Ludvig Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei jeg har: AMD 900 512 mb sd ram 120 Gig WD 8mb (DMA er på) MS 6378X-L Hovedkort med integrert 8 mb skjermkort Prosessor ligger ca på 90% når jeg spiller Mpeg2 filer, 2500Kb/sek. Filmen går greit i ca 5 sek, så begynner den å hakke. Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg et brukt PCI skjermkort eller bytte hovedkortet til et som har AGP. For jeg har et par 32 mb AGP kort liggende. Dette er far sin maskin, og brukes ikke til spilling, bare litt videoredigering med studio 8 og sånn. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det går ikke å bruke annet enn det integrerte skjermkortet på 6378. Om ytelsen er tilfredsstillende ellers er muligens det enkleste å kjøpe et MPEG-kort typ X-card fra SigmaDesigns. En annen mulighet er å kjøpe en raskere prosessor. Kortet støtter både 133MHz buss og XP-prosessorer. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Ahh. Det var dyrt. 900 kroner! Jeg tror at flaskehalsen ligger i det innebyggde skjermkortet og ikke prosessoren! Men AMD 900 har jo bare 100 MHz FSB, og en XP 2000 hjelper nok litt! En XP2000 koster bare 565kr. Hvis det er noen som vil selge så pip meg! Lenke til kommentar
goggi Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Er nok skjermkortet. DVD filmer går fint på min P3-750 laptop med 16 mb ati rage mobility skjermkort. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Skjermkortet er nok flaskehalsen. En 900Mhz Athlon er mer enn nok for MPEG-avspilling! Min gamle p200 klarte helt fint å spille av DVD-filmer med et dxr3-dekoderkort. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Min gamle p200 klarte helt fint å spille av DVD-filmer med et dxr3-dekoderkort. Den sammenligningen blir litt dum, da dxr3 kortet tar seg av dekodingen. En P200 er altfor dårlig til å dekode mpeg2 skikkelig. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Min gamle p200 klarte helt fint å spille av DVD-filmer med et dxr3-dekoderkort. Den sammenligningen blir litt dum, da dxr3 kortet tar seg av dekodingen. En P200 er altfor dårlig til å dekode mpeg2 skikkelig. Jeg nevnte dette i sammenheng med at noen sa at den som åpnet tråden skulle kjøpe en dedikert MPEG-dekoder. Det mest realistiske ville være å investere i et nytt skjermkort. Men så godt som alle nye skjermkort skal kunne spille av DVD-filmer på en Athlon 900Mhz. Men bildekvaliteten kan være forskjellig... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Sikkert mulig å få tak i et brukt mpeg-kort (feks dxr3 ). En annen mulighet som ikke så himla dyr er å kjøpe et MSI KM2M. Da kan du bruke prosessoren og minnet du har fra før. Skjermkortdelen på KM2M er hakket bedre samtidig som du kan putte inn et AGP-kort. Men en slem begrensning på KM2M er minneplassene. Kun to kan brukes, og du kan bare ha enten sdram eller ddr-ram. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Ser ut som at et nytt hovedkort er veien å gå. Men da spørs det om ikke jeg skal bytte selv og hive mitt hovedkort i far sin maskin......... jaja. Takk for hjelpen i vertfall! MVH Øyvind Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Hvilkes software bruker du for å spille av mpg2 filer? Prøv WinDVD. Har du installert VIA 4-in-1 driverne? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 WinDVD er uaktuelt, da prisen for et nytt hovedkort er billigere enn winDVD. Skal laste ned VIA 4-in-1 og teste det. Hvis noen har et mer økonomisk forslag enn WinDVD og som bruker mindre resurser enn WinMediaplayer, så motas det med takk. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå