pytrehau Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hei, jeg har nå bestilt min Pioneer SC-LX81 og venter i spenning Men nå lurer jeg veldig på hvilket høytaleroppsett (5.1) jeg skal velge til denne receiveren.. Er det noen her som har LX71 eller 81, og hvilke høytalere bruker dere? Jeg har litt begrenset budsjett og ønsker å bruke mellom 15-20k på høytalerpakken.. Jeg skal bruke den til både musikk og film, og jeg ønsker å henge side(bak)-høytalerne opp på vegg - men ha gulvstående foran. Har sett litt på B&W 684 med følge men synes det blir for dyrt akkurat nå. Har også sett på Monitor Audio silver men frykter at de spiller litt tynt. Jeg vil jo gjerne ha litt trøkk i stua, selv om det skal være balansert og fin lyd. Hva med JBL?? Håper på mange gode råd Endret 18. mai 2009 av pytrehau Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hei, jeg har nå bestilt min Pioneer SC-LX81 og venter i spenning Men nå lurer jeg veldig på hvilket høytaleroppsett (5.1) jeg skal velge til denne receiveren.. Er det noen her som har LX71 eller 81, og hvilke høytalere bruker dere? Jeg har litt begrenset budsjett og ønsker å bruke mellom 15-20k på høytalerpakken.. Jeg skal bruke den til både musikk og film, og jeg ønsker å henge side(bak)-høytalerne opp på vegg - men ha gulvstående foran. Har sett litt på B&W 684 med følge men synes det blir for dyrt akkurat nå. Har også sett på Monitor Audio silver men frykter at de spiller litt tynt. Jeg vil jo gjerne ha litt trøkk i stua, selv om det skal være balansert og fin lyd. Hva med JBL?? Håper på mange gode råd Monitor Audio Silver er et bra valg som slett ikke vil spille tynt med LX81 ! Holder allikevel en knapp på B&W684 hvis du har råd. Hvis du allikevel er innom Hifi-huset, så sjekk ut Focal. Andrè har mye bra brukt av de. Sjekk også: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg http://avforum.no/avtorget http://www.finn.no/finn/bap/browse2?CATEGORY/MAINCATEGORY=73 God jakt ! Endret 18. mai 2009 av Junkers Lenke til kommentar
pytrehau Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Takk for svaret, ja det er jo litt av morroa å jakte Focal kunne jeg godt tenkt meg, men vet ikke om noen som forhandler det Bergen hvor jeg er. Tenkte jeg skulle høre med hifiklubben om å få prøvelytte B&W når jeg endelig får receiveren. Jeg har forresten sett av Monitor Audio silver kommer bra ut i tester i Hjemmekino. Er det ellers noen som har LX71 eller 81 som vil fortelle litt om sitt oppsett og hva de har valgt? Endret 19. mai 2009 av pytrehau Lenke til kommentar
albions Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Takk for svaret, ja det er jo litt av morroa å jakte Focal kunne jeg godt tenkt meg, men vet ikke om noen som forhandler det Bergen hvor jeg er. Tenkte jeg skulle høre med hifiklubben om å få prøvelytte B&W når jeg endelig får receiveren. Jeg har forresten sett av Monitor Audio silver kommer bra ut i tester i Hjemmekino. Er det ellers noen som har LX71 eller 81 som vil fortelle litt om sitt oppsett og hva de har valgt? Eg vill anbefale deg Dali Concept 8 høytalerene. Utrolig fin lyd og veldig fin å se på, spesielt kirsebær fargen som eg har. Og ikkje minst, masse trøkk Edit: Kansje litt i dyreste laget for ditt budsjett. Endret 19. mai 2009 av albions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå