Kongolaf Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg prøver og logge meg inn som root på fedora som jeg kjører fra minnepinne, men eneste jeg får logga meg på som er guest og liveuser? er fersk på linux så hadde vært fint med litt hjelp Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 root/root, eller bruk sudo når du er logget inn som gjest. Hva er det du skal med root fra minnepenn? Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 installere emacs og sjekke ut litt ellers... Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 K. Har ikke brukt Fedora siden Core 5 eller noe, dvs over fem år siden, så jeg aner ikke hvilke regler de følger. Regner uansett med at du får løst det meste med sudo foran kommandoen i terminal, om du trenger et grafisk grensesnitt med root-rettigheter bruker du gksudo i gnome og kdesudo(?) i KDE. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 ok, så jeg får ikke logga meg inn som root fra usb altså? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 nei, du trenger strengt tatt ikke det. su/sudo gir deg de samme rettighetene fra en og samme bruker. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 det funka med su takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå