TitoCosta Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg skal arrangere et nokså stort lan i et samfunnshus på en måte. Problemet er som følger : - Er bare en telefonlinje der ( kan evnt utvides til internett linje elns ) - Trenger rutere - Vet ikke alle utgiftene enda så kan ikke søke så mye støtte. - Hvordan å arrangere skikkelig.. Tips? Mvh Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Skal du ha et stort lan, med mer enn kun lokalt nettverk, bør dere ha fiber. Men er det kun lokalt nettverk som skal taes i bruk, funker det fint. Jeg vet ikke hvir stort det er, 50 folk, 500 folk? Og hvor mye tenker du at utgiftene blir? Det er ganske vesentlig, med tanke på om det skal være noe underholdning utenfor gaming der. Det pleier å være gankse attraktivt på lan. Ellers kan jeg ikke si mye mer en lykke til : ) Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Skal du ha et stort lan, med mer enn kun lokalt nettverk, bør dere ha fiber. Men er det kun lokalt nettverk som skal taes i bruk, funker det fint. Jeg vet ikke hvir stort det er, 50 folk, 500 folk? Og hvor mye tenker du at utgiftene blir? Det er ganske vesentlig, med tanke på om det skal være noe underholdning utenfor gaming der. Det pleier å være gankse attraktivt på lan. Ellers kan jeg ikke si mye mer en lykke til : ) Kommer vell kanskje 150 folk om jeg er ganske heldig. Bor jævlig dårlig til ( Utenfor Ålesund ) så fiber er bare å glemme xD Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Okei, men da er det lokalt net, inni lokalet dere bør satse på. Så da er det egentlig bare å sette opp routere, så alle er koblet sammen, og spille i vei. Ellers foreslår jeg, som sagt, noe underholdning utenom den morroen man selv skaper. Konkurranser slår alltid ann. Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Okei, men da er det lokalt net, inni lokalet dere bør satse på. Så da er det egentlig bare å sette opp routere, så alle er koblet sammen, og spille i vei. Ellers foreslår jeg, som sagt, noe underholdning utenom den morroen man selv skaper. Konkurranser slår alltid ann. Går det ikke ann å utvide litt mer ? Evnt. snakke med telenor slik det blir brukbart ? .) Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har helt ærlig ikke så mye erfaring med å arrangere lan, jeg er en av de som deltar. Snakker kun av erfaring, av hva folk har likt når jeg har vært med på lan. Og telenor kan ikke levere fibernettverk, med mindre det ligger fiberkabler i området. (om det var det du mente med spørsmålet ditt). Men du kan jo alltid ringe nettverksleverandøren i området, og høre hvordan nettverksmulighetene er. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå ødelegger jeg kanskje motivasjonen litt, men 150 personer er ganske mange for en som aldri har gjort noe lignende før. Det er mulig du allerede har flere folk på laget, men hvis ikke så bør du gjerne slå deg sammen med noen venner og helst få tak i noen som har vært med å arrangere lignende før. Det er en del ting å ta hensyn til. Nevner ting som: - Strøm, viktig at det er stabilt og nok til alle. Dette er noe som krever fagfolk. - Stabil nettverk, krever en del bra utstyr og folk som vet hvordan de skal sette alt opp og drifte det. - Forskjellig crew som kan sørge for en del aktiviteter som compoer og lignende. Et tech crew som hjelper deltakere med tekniske ting. - Mennesker må ha mat og en kiosk som tilbyr ting som cola og pizza er naturlig på enhver større arrangement. - Sovesal og fasiliteter som toalett og lignende bør også legges til rette. - diverse andre store og små ting. Grunnen til at jeg nevner alt dette her er at du nevnte at det er mulighet at opptil 150 personer kommer. Noe jeg definerer som ganske stort. Har ikke selv arrangert store LAN men dette er ting jeg ville ønsket dersom jeg visste at det blir 150 personer tilstede. Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Nå ødelegger jeg kanskje motivasjonen litt, men 150 personer er ganske mange for en som aldri har gjort noe lignende før. Det er mulig du allerede har flere folk på laget, men hvis ikke så bør du gjerne slå deg sammen med noen venner og helst få tak i noen som har vært med å arrangere lignende før. Det er en del ting å ta hensyn til. Nevner ting som: - Strøm, viktig at det er stabilt og nok til alle. Dette er noe som krever fagfolk. - Stabil nettverk, krever en del bra utstyr og folk som vet hvordan de skal sette alt opp og drifte det. - Forskjellig crew som kan sørge for en del aktiviteter som compoer og lignende. Et tech crew som hjelper deltakere med tekniske ting. - Mennesker må ha mat og en kiosk som tilbyr ting som cola og pizza er naturlig på enhver større arrangement. - Sovesal og fasiliteter som toalett og lignende bør også legges til rette. - diverse andre store og små ting. Grunnen til at jeg nevner alt dette her er at du nevnte at det er mulighet at opptil 150 personer kommer. Noe jeg definerer som ganske stort. Har ikke selv arrangert store LAN men dette er ting jeg ville ønsket dersom jeg visste at det blir 150 personer tilstede. Mesteparten av dette ligger til rette, og du tar ikke motet fra meg , tvert imot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå