jfkleven Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Er det noen som kan anbefale meg en god router til hjemmebruk? Skal koble til 2 pc'er og kabel til internett. Vet ikke om jeg trenger router eller en switch.. Er det noen fordeler med en ene eller andre? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Heisann! Jeg vil anbefale deg å bruke en hub/switch og koble de to pcene til der. du kobler også routeren til på samme boks. som router ville jeg brukt en eldre pc og innstallert Smoothwall eller annen linux basert router/firewall software. alt du trenger er en 486 med 8 MB ram, anbefaler allikevel pentium klasse med 16 MB ram. Og 2 nettverkskort selvsagt. Kan forøvrig selge deg en pc med smoothwall ferdig satt opp dersom du ønsker det. kontakt meg for mere info, har ganske mange eldre PC-er liggende. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Det er MYE mer brukervennlig og ha en router til å dele inett enn en Linux-burk. 1. Du slipper støy 2. Så godt som plug and play 3. mye lettere og endre instillinger Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 kan pentium boksen og komme på internett? for øyeblikket er husets pc en slik "pentium boks" med win95 og red hat 6.2 Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 smc barricade 7004BR er en ruoter og switch i et, med printerport. koster 1275 hos scancom. Lenke til kommentar
andyp Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Bare IKKE kjøp en Billion router Suger max! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Jepp! SMC 'en er bra saker. Stabil som fy, og printerport! Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Er det noen fordeler med en router i forhold til en switch? Upc chello gir jo bare ut 3 ip adresser, og jeg trenger ip adresse til 4 pc'er. Er jeg da avhengig av en router til å få det til å fungere?? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 fjkleven. Kjøp en router det er mest sannsynlig det enkleste og det beste du kan skaffe deg. En nevnte SMC Barricade router, denne er meget bra. Den har NAT, DHCP funksjon fungerer som switch og hub + at den fungere som en print server. Hadde mye problemer med Telenor når det gjaldt å få IE til å gå ut, fikk ikke ping. Satt i en time med support etter å ha ventet i 3 kvarter. 0 niks hjelp å få. Da hadde jeg gjort alt + litt til av det de forklarte at var feil. Sendte mail og sa at nå har jeg fikset oppkoblingen med å gå til anskaffelse av en router. Svaret jeg fikk var at det ikke var mulig at det kunne rette opp problemet, men det gjorde det. Har ikke hat problemer etter dette. Så en router er tingen. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Takker for hjelpen! Jeg ender nok opp med en Smc Barricade router. Jeg har også blitt anbefalt en Zyxel router, men vet ikke hvordan den er i forhold Smc! Når jeg kobler kabelmodemet til routeren, må jeg bruke en krysset tp kabel, eller en vanlig tp? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 jfkleven. Du bruker en vanlig tp kabel,kabel skal gå fra kabelmodem til router (wan port) så fra de andre portene til respektive nettverkskort i pc'er. åpne command promt, start> kjør> skriv cmd> enter skriv der ipconfir /release> enter skriv så ipconfig /renew> enter Du vil nå få beskjed om hvilken ip adresse, subnet Mask og Default Gateway som er gyldig. Gateway adresse bruker du til å konfigurere routeren med i IE. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå