Gå til innhold

Sirkus Krekar - Sender hjem irakere, men ikke Krekar!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kilden er AID.

Kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid/aktue....html?id=562735

(...) Disse vil få en returpakke med økonomisk støtte, slik at de ikke blir til byrde for det irakiske samfunnet ved retur, sier Dag Terje Andersen. (...)

Omtrent det samme som økonomisk bistand til landet, bortsett fra at vi på denne måten slipper å se de bli kastet bort på militære formål.

Endret av CAT0
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir kraftig provosert av at de Norge ikke klarer å kaste ut de verste kjeltringene. Åh, Støre er så human og rar i hodet sitt. Vi er tydeligvis knyttet til internasjonale konvensjoner som sier at man ikke kan sende terrorister tilbake til hjemlandet sitt. Så da kan alle som har begått terrorhandlinger komme til Norge, søke om å få invilget asyl, og så slippe å bli sendt tilbake fordi de kan få dødsstraff?

Dette er UAKSEPTABELT.

Mullah Krekar skal drepes, om dette er straffen for det han har gjort i hjemlandet sitt.

Ikke kom her og forsvar Krekar. Han er en kop, en idiot og en pest for det norske samfunn.

HAn har til og med stemmerett til stortingsvalget!

Orker vi 4 nye år med Mullah Kreakar? NEI!

Asylpolitikken er TOTALT FEILSLÅTT, punktum.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar

Vi har skrevet under på internasjonale konvensjoner. At du ikke liker menneskerettighetene er heldigvis ikke grunn nok til å sette dem til side.

Når det gjelder stortingsvalget, så tok jeg en liten titt i valgloven, og det fremstår som relativt åpenbart for meg at Krekar ikke har stemmerett i stortingsvalg. Hvis du skal være sinna og sjokkert, så kan du hvertfall basere det i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Vi har skrevet under på internasjonale konvensjoner. At du ikke liker menneskerettighetene er heldigvis ikke grunn nok til å sette dem til side.

Når det gjelder stortingsvalget, så tok jeg en liten titt i valgloven, og det fremstår som relativt åpenbart for meg at Krekar ikke har stemmerett i stortingsvalg. Hvis du skal være sinna og sjokkert, så kan du hvertfall basere det i virkeligheten.

Kjære vene da. Det må da gå ann å få innvilget spesialavtaler slik at personer som Mullah Krekar kan sendes hjem igjen. Ifølge menneskerettighetene er vel ikke akkuratt det Mullah Krekar har gjort, lovlig.

Han har vært her siden 1991 FFS! Hvorfor fikk han i det hele tatt oppholdstilatelse?

Dette tyder på en TOTAL FEILSLÅTT ASYLPOLITIKK. 10 år senere kommer Taliban-lederen, som nå er Imam og jobber som bussjåfør i Drammen.

Også mener jeg og tror at NRK avslørte for at par år siden at Krekar hadde stemmerett. Om dette gjelder enda, vet jeg ikke.

Regjeringen vil ikke gjøre en dritt for å få sendt Krekar ut. FrP vil det, og det er jeg sikker på Høyre egentlig vil, selvom de sviktet forrige regjeringsperiode.

Lenke til kommentar

Alle "vil" sende ut krekar, men man har regler på det. Man har tilogmed et vedtak på å sende han ut, men man kan ikke iverksette det uten at man er sikker på at han ikke blir henrettet. At han selv kan ha brutt menneskerettighetene er ikke et argument. Hvis man vil ha denne debatten bør man ha den utifra politiske og juridiske realiteter. Selvsagt vil man ha krekar ut.

Lenke til kommentar
Også mener jeg og tror at NRK avslørte for at par år siden at Krekar hadde stemmerett. Om dette gjelder enda, vet jeg ikke.

Ifølge valgloven hadde mullaen rett til å delta i kommune- og fylkestingsvalget fordi han har stått i Folkeregisteret i mer enn tre år.

Men da NRK gjorde Arbeids- og inkluderingsdepartementet oppmerksom på at Krekar hadde stemmerett, fikk de skattemyndighetene til å slette ham fra Folkeregisteret, melder kanalen.

Han hadde altså aldri stemmerett i Stortingsvalg og det er nesten nøyaktig to år siden han kunne stemme i kommunevalg.

Lenke til kommentar
Alle "vil" sende ut krekar, men man har regler på det. Man har tilogmed et vedtak på å sende han ut, men man kan ikke iverksette det uten at man er sikker på at han ikke blir henrettet. At han selv kan ha brutt menneskerettighetene er ikke et argument. Hvis man vil ha denne debatten bør man ha den utifra politiske og juridiske realiteter. Selvsagt vil man ha krekar ut.

Men de personene som behandlet hans søknad da han kom hit, må vel ha gjort en alvorlig feil?

Kan han ikke bli sendt til et annet land i nærheten av sitt eget?

Hvorfor kan han ikke bli henrettet?

Må si jeg frydet meg da Saera Kahn løftet han opp, og han ble helt ifra seg. Forsåvidt synd han ikke har vært mer i media i det siste. Han er hvertfall ikke dårlig på å anklage staten for å behandle han dårlig :p

Han er en kop. Han har hatt kontakt med Osamba Bin Laden og mener han er et av de beste menneskene på jord.

Norge støtter terrorister tilknyttet 11. September.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Kan han ikke bli sendt til et annet land i nærheten av sitt eget?

Under hvilken myndighet skal man sende han til et annet land, som han ikke har tilknyttning til? Det gir jo ingen mening overhodet.

Må si jeg frydet meg da Saera Kahn løftet han opp, og han ble helt ifra seg.

Feil person, men enig.

Norge støtter terrorister tilknyttet 11. September.

Dummeste jeg har hørt. hvis det er dette nivået du har lyst til å ha debatten på kan du like gjerne la vær å ta den. Vi har som sagt et utvisningsvedtak på ham, som må settes i sammenheng med våre internasjonale forpliktelser. Du kan lese litt om folkerett, menneskerettigheter, du kan lese UDIs vedtak om utsendelse, og ikke minst høyesterettsdommen som stadfester utsendelsen. Værsågod.

2007_207.pdf

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Kjære vene da. Det må da gå ann å få innvilget spesialavtaler slik at personer som Mullah Krekar kan sendes hjem igjen.

Som skrevet tidligere: Dette er hjemlet i norsk lov, ikke i internasjonale avtaler. Det er lite betryggende å se folk argumentere for at det ikke skal være likhet for loven, særlig fra tilhengere av "lov og orden"-partiet FrP.

Regjeringen vil ikke gjøre en dritt for å få sendt Krekar ut. FrP vil det, og det er jeg sikker på Høyre egentlig vil, selvom de sviktet forrige regjeringsperiode.

Fordi regjeringen mener norsk lov gjelder for alle, også de vi ikke liker. For FrP-tilhengere bør dette være et varsku. Hvilke lover er det neste gang som ikke skal gjelde for alle? Og hvem skal ikke loven gjelde for?

Lenke til kommentar
Ja... dritsynd at vi har lover som gjør at vi ikke vil bidra til at folk blir torturert eller henrettet.

Jammen lover er jo så kjedelige... Blir mye mer action, dessuten gir det en sånn god følelse, om vi samler hele landsbyen med fakkler og høygafler... Dessuten skal vi bare ha unntak for de slemme[/ironi]

Lenke til kommentar
Ja... dritsynd at vi har lover som gjør at vi ikke vil bidra til at folk blir torturert eller henrettet.

Hvis jeg tolket dette rett, sier du har at Krekar skal fortsette å bo i Norge, og gjerne helt til han dør.

I mitt hodet, kan ikke Norge ta på seg ansvaret for hva slags lover alle verdens land holder på med. Vi kan ikke ta ansvaret for alle andre sine dumheter.

Leste nå sist idag at 9 Taliban-medlemmer har fått opphold her i Norge de siste årene. Det er åpenbart at det er en alvorlig rutinesvikt i UDI og hos regjeringen.

Hva med å feks. opprette et eget asyl - og flyktningsdepartement som kun tar seg av dette?

Det må frem alt Mullah Krekar har gjort. Han er en krigsforbryter og terrorist som har hatt kontakt med Osama Bin Laden. Quisling ble skutt på Akershus festning, var det også galt?

Hvorfor kan ikke noen bare plaffe ned Krekaren? Hvorfor leier ingen inn leiemordere som tar seg av han? Hva tenker nordmenn om han?

På lang sikt, må vi få folk til å søke asyl i andre land enn Norge. I 2008 tok vi imot fire ganger så mange flyktninger som Danmark og Finnland tilsammen!

Det som nå skjer, er at andre europeiske land strammer inn, mens Norge løsner opp.

Asylpolitikken er TOTALT FEILSLÅTT, og det må også sosialdemokrater innrømme.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
*snip*

La oss si du er på ferie i et eller annet bananland.

Du kjører for fort, men det blir ikke oppdaget at det er deg før du er hjemme i Norge. Bananlandet tar kontakt med den norske stat for å få deg utlevert. I dette landet er det dødstraff for å kjøre for fort. Den norske stat velger å overlevere deg til denne staten, fordi Norge kan ikke stå til ansvar for dine handlinger i et annet land. Ei heller kan de stå ansvarlig for at andre land velger å ta livet av deg ved å fôre deg på dadler i 4 uker.

Heldigvis må Norge stå ansvarlig for livene til dem vi eventuelt utleverer til andre land.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Problemer er jo at Mullah Krekar i det hele tatt kom til Norge, og at vi ville ha noe med han å gjøre i det hele tatt. Hva skal unge mennesker tro om det som skjedde her til lands mens vi selv var små? Man må jo kunne innrømme at UDI har gjort fantastisk mye dumt de siste årene, og at behandlingen av Mullah Krekar har vært helt katastrofal.

Se nå bare på mufferne. Her er man i ferd med å gi dem opphold, fordi de har vært her så mange år allerede. Prinsipper er noe sosialdemokrater ikke har hørt om. Prinsipp må gå fremfor enkeltsak når det gjelder flyktningspolitikk.

Jeg er klar over at det er menneskers liv det er snakk om, men man må ærlig talt føre en streng linje dersom samfunnet skal fungere.

Jævlig irriterende at han har drevet og plaget staten i alle disse år, og hevdet at han får for dårlig behandling. Han gikk jo til og med til rettsak mot Carl I. Hagen ,fordi han kalte han "terrorist" på TV. Helt latterlig spør du meg. Han vet jo selv hva han har gjort opp gjennom årene. Slutt å plag våre egne folkevalgte sier nå bare jeg.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...