Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen, skjermkort problem på laptop

Anbefalte innlegg

har notert nummeret ditt, men skal ikke plage deg så mye der... får holde det til forumet her foreløpig..

Siste linken du gav, har jeg prøvd, altså nvidia offisiell, den virket ikke..

Laster ned nå fra multicom sine sider, der jeg kjøpte pcen.. men de har ikke så bra drivere og jeg vet ikke om de er beregnet for bare xp..

skal prøve og innstallere senere ikveld og rydde opp med ccleaner..gir beskjed om resultat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå avvinnstallert skjermkort grundig og renset med ccleaner. Innstallert nye drivere, men fortsatt uten at det fungerer...

Jeg brukte drivere som fulgte med pcen når jeg fikk den ny og de skal være oem-filer spesiallaget for pcen...

Jeg har sjekket litt på ulike ytelses og problemlogger som er i vista..

Der kommer denne filen opp"nvlddmkm.sys" som synder flere ganger.. Til og med mange ganger før jeg begynte og få problemer med pcen..

Var jo denne filen som kom i bluescreenen tidligere...

Men når jeg avvinnstallerer driverne og skjermkortet så ligger fortsatt denne filen igjen i windows/system32/drivers-mappa sammen med 2-3 andre nvidia filer... Jeg prøvde også og fjerne dem og prøve og innstallere skjermkortdriverne på ny, men nå kommer ikke disse opp i den mappa..pcen fungerte heller ikke ved denne metoden så jeg tenker og legge filene tilbake i driver mappa...

Er det andre ting jeg kan prøve på?

Frister ikke og slette alle partisjonene og innstallere vista på ny for så og oppdage at problemet fortsatt er der..

Lenke til kommentar

Det at det ikke kom NVIDIA mapper tilbake etter reinstallasjon, har faktisk skjedd meg også...Jeg vil fortsatt tro at det er noe skjermkort driver-krasj...Men ettersom du nå har prøvd flere ganger, forskjellige metoder...Må jeg nesten si meg tom for idéer :(

- du kan jo også sjekke ut: HijackThis - det er et program som hjelper med å finne bad oppstartsprogrammer o.l. - Kansje den kan hjelpe med å utelukke at det ikke er noe som fortsatt er i oppstarten...Du kan også sende inn log til de Geeks'a så forteller de HVA du kan fjerne med 100% sikkerhet...

Ellers: Kopier backup av alt viktige du har, formater - eneste jeg kommer på i farta :(

Surt,søtt og syrlig - slik er det når vi holder på med data...

Lenke til kommentar

Tror jeg må foreta siste utvei..Slette alt på pcen og formatere alt...

Har altså innstallert både windows 7 rc og vista på hver sin partisjon..

Hvordan skal jeg gå frem?

Har vista innstallasjons cd og en cd med diverse drivere til pcen..

Men sist, er det skjermkortet sin feil eller chipset sin feil når oppstartsbildet har disse stripene i skjermen?

For driverne i operativsystemet er jo ikke lastet inn når den kommer opp og dermed lurer jeg på om det vil hjelpe og slette alt?

For sist gang jeg fikset problemet, så forsvant stripene på oppstartslogoen og windows lastet fint inn med skjermkortet innstallert..

Lenke til kommentar

jeg har ikke slettet partisjonene ennå..

Etter all avinnstallasjon av skjermkortet og rensing med ccleaner søkte jeg etter problemfilen "nvlddmkm.sys i windows\system32 mappen og fant ca. 14 filer med det navnet.. disse filene ligger ikke i windows\system32\drivers mappen, men de ligger i flere undermapper i denne plasseringen windows\system32\driverstore

er ikke mulig og slette disse filene, kommer bare opp feilmelding om tillatelse etc..prøvde via sikkerhetsmodus..

Så jeg lurer på om disse filene bør slettes før jeg skal prøve og innstallere helt nye drivere til skjermkortet?

Lenke til kommentar

Det kan være de standard vga driverene - eller vista sine som ligger klart ved første bruk. Det skal ikke være nødvendig å slette de skal jeg tro.

HijackThis er et program som kan liste opp alt som er/kjøres i oppstarten. Det programmet kan være verdt å sjekke ut - kansje det ligger masse rot i oppstarten der. Du kan også sende inn logg til folka som har lagd programmet, og de sier hva du kan ta av i oppstarten.

Hvis du har cd'ene - installer Vista med repair cd e.l. - deretter skal alt legge seg automatisk til rette, men dobbesjekk i enhetsbehandling om det er noe som er lastet inn uten drivere - Deretter oppdaterer du de eventuelle enheter ved høyreklikk, sett i cd, søk automatisk etter disse oppdateringene...

Går ikke det:

Ville jeg sendt mail til multicom, og spurt HVA drivere du trenger og HVA som skal installeres først... På Nvidia hovedkort(stasjonære) så er det alltid viktig å installere HK chipset drivers først og deretter skjermkort drivere(etter en reboot og cleaner seff). For all del, kan være monitoren også, eller noe som sitter litt feil inni - PSU'en kan det vel også være - men jeg har erfart at disse stripene har som oftest kommet når det har vært driver konflikt.

Lenke til kommentar

takk for svar..

Foretok bare en sletting av partisjonene og deretter innstallerte windows7 siden det er raskest...

Selfølgelig samme poblem nå.. HAr sendt mail til multicom om reklamasjon så regner med og sende den inn så får de se om de klarer og fikse det.. Jeg har brukt mange timer på dette nå, så nå får de overta..

takk for all hjelp...

Endret av Zungam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...