Natrium Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Vi skal ha prøve-muntlig i matte, og jeg fikk oppgaven Storbyen. Jeg går ut i fra at jeg kan tolke emnet helt fritt. Jeg trenger ideer til hvordan historien skal være, og hvordan jeg kan flette inn forskjellige regnearter i presentasjonen. Og til slutt; hvordan ville du presantert oppgaven? Powerpoint, på tavla, overhead eller på ark(?)? Jeg tar imot hjelp med stor takk!!! Endret 18. mai 2009 av Natrium Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Personleg ville eg valt ein powerpointpresentasjon, med ei tavle på si der du har utrekningar undervegs. Ein flott måte å starte ein slik oppgåve på er ved bruk av eit budsjett. Via eit budsjett kan du undervegs blande inn alle dei grunnleggande reknemåtane, samt litt meire avanserte oppgåve - berre fantasien set grenser. Ellers så burde du prøve å blande inn ting frå alle læremåla innafor pensum, kanskje til og med noko forbi pensum? Eg vil anbefale deg å prøve å knytte temaa på ein best mogleg måte opp mot oppgåva. Eg meiner da at du ikkje burde rekne ut volumet av hjula på bussen, berre fordi du kjeda deg imens du sat der. Kanskje heller f.eks. volumet av bussen, og sjekke ut kvar mange menneskjer som har plass på dette volumet - for så igjen å sjekke dette mot antal seter. Eg vil tippe ein skal kjøpe noko når ein er i storbyen, så kanskje rekne ut om det er mest gunstig å kjøpe eit dyrt kvalitetsprodukt mot eit billig og dårleg produkt, der kvalitetsproduktet varar x antal år lengre enn det billige? Kjem ikkje på noko meir i farta, og har ikkje noko erfaring frå eksamen, heller. Mine forslag og idear kan derfor vere litt irrelevant til ein eksamensoppgåva - men eg prøvar no! Skal se om eg kjem på noko meir! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 I 10.Klasse var det noen som brukte et kart og en lekebuil til å illustrere en utregning av noe slag(tror det var noe sånn tog A møter Tog B opplegg). Hvis du skal lage budsjetter kan du jo ta med transport også illustrere dette sammen med utregningene. Kreativitet gir plusspoeng. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Takk for svar! Hvis noen har flere forslag så er det bare å selge dem ut! Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Trenger flere ideer, så derfor bumper jeg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå