Sigmund2 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Har akkurat begynt med Visual Basic 2008 og skal oversette en String variabel til en arry av Char. Noen som kan komme med forslag til hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg er ikke akkurat noen mester i å skrive god og kort kode, men dette virker i alle fall: Dim i As Integer, str As String str = "streng med tekst" Dim chr(str.Length - 1) As Char Do Until i = str.Length chr(i) = str.Substring(i, 1) i = i + 1 Loop Lenke til kommentar
Sigmund2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg er ikke akkurat noen mester i å skrive god og kort kode, men dette virker i alle fall: Dim i As Integer, str As String str = "streng med tekst" Dim chr(str.Length - 1) As Char Do Until i = str.Length chr(i) = str.Substring(i, 1) i = i + 1 Loop Du har rett - funker kjempebra :-) Takktakk Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 hva er galt med Dim streng As String = "streng med tekst" Dim charArray As Char() charArray = streng.ToCharArray() Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Hvorfor engang gjøre det til en char array? Du kan fint hente ut tegn med indexeren. Dim s As String = "Hello World!" Dim c As Char = s(2) eller For Each c As Char In "Hello World!" Console.WriteLine(c & Environment.NewLine) Next Endret 19. mai 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå