Nautica Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Ca 12 grader Endret 22. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Da er 17 - 55 IS objektivet i hus, motlysblender, filter etc er på vei fra det store utland Ikke stort jeg har fått testet det, men autofokus er særdeles raskt og det ser ut som det er veldig veldig skarpt forhold til 18-55 IS jeg har Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Håper du er fornøyd i lang lang tid Lenke til kommentar
Dabbo Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det kommer snart en Sigma 18-50 f2,8-4,5 med OS (Canon sin IS). Denne kan være verdt å vente på. Noen som vet når denne kommer? Skal kjøpe canon 500d, og er på jakt etter et objektiv som kan passe.. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Det kommer snart en Sigma 18-50 f2,8-4,5 med OS (Canon sin IS). Denne kan være verdt å vente på. Noen som vet når denne kommer? Skal kjøpe canon 500d, og er på jakt etter et objektiv som kan passe.. Det har ankommet FotoVideo nå. Har allerede kjøpt det. Men det viste seg at det ikke traff fokus. Vet ikke om det er objektivet eller huset ennå. Har hatt noen autofokusproblemer med kit objektivet også. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei Jeg er ikke spesielt godt fornøyd med mitt canon 18-55 IS (kitobjektiv) og skal ha ett nytt tilsvarende i brennvidde. Overgang til Fullformat skjer ikke de nærmeste 10 årene tror jeg så sant ikke prisene faller noe veldig (under 10 lapper). Uansett jeg har følgende alternativer (tror jeg): Tamron AF 17-50mm f/2.8 Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS Fra før har jeg: Canon 10-22 Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Canon 100 mm Macro f/2.8 Er canon 17-55 MYE (les mye) bedre enn Tamron sitt? Såpass mye at jeg ikke bør ha dårlig samvittighet for å ha sløset bort en haug med penger? Bør jeg se på andre alternativer? Syns vel strengt tatt Canon sitt er en viss øvre grense av hva jeg vil bruke. 17-40 f/4 har jeg også vurdert, men føler at f/2.8 kan være kjekt å ha innendørs feks. Har selv byttet fra Tamron AF 17-50mm f/2.8 til Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS og nei det var ikke verdt det, faktisk synest jeg Tamron var bedre enn canon sin fra 17- 24 mm og ca lik på resten, det er imponerende når vi snakker om et objektiv til ca 1/3 av prisen . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har selv byttet fra Tamron AF 17-50mm f/2.8 til Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS og nei det var ikke verdt det, faktisk synest jeg Tamron var bedre enn canon sin fra 17- 24 mm og ca lik på resten, det er imponerende når vi snakker om et objektiv til ca 1/3 av prisen . Er det noen vesentlig forskjell på fokuseringhastigheten på de to ? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har selv byttet fra Tamron AF 17-50mm f/2.8 til Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS og nei det var ikke verdt det, faktisk synest jeg Tamron var bedre enn canon sin fra 17- 24 mm og ca lik på resten, det er imponerende når vi snakker om et objektiv til ca 1/3 av prisen . Er det noen vesentlig forskjell på fokuseringhastigheten på de to ? Canon sitt objektiv er nok raskere på fokusen,men om det er så stor forskjell at det vil bety noe er jeg usikker på, i tillegg er fokusmotoren til Canon lydløs,noe en ikke kan si om Tamron, min første kommentar gikk rett og slett på bildekvaliteten , ikke at noen av dem er dårlige.langt derifra, men tar du feks bilder av en bygning med objektivet på 17mm så heller liksom bygningen med canon menst den er rett med Tamron sitt objektiv. Greit nok at en kan justere dette i bildebehandlingen,men alikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå