Dimind Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er et rotehue som trenger en mobil til å hjelpe meg å holde orden :-) Er på jakt etter en mobil med følgende egenskaper: * Lage "to do" lister, gjerne med prioriteringer. Dette kan være i telefonen eller tilleggsprogram. Dette er det viktigste for meg. * God kalender, helst med mulighet for "snooze" på gjøremål. * Epostleser som tar gmail. * qwerty-tastatur, på skjerm eller taster. Kamera er IKKE viktig. Musikk er IKKE viktig. Radio er greit. Vil helst unngå iphone, blir en kjempekamel å svelge for en innbitt eplemostander, men må ha en bra telefon. Android er mer min greie, men vet litt lite om det operativsystemet enda. Pris er ikke viktig, heller ikke størrelse/farge osv. Har vært inne på tanken å bestille en android-tlf fra utlandet, men vet som sagt litt lite om de forskjellige telefonene enda. Andre ting som er bra er gps, mulighet for å lage/lese dokumenter. Noen som har tips om telefoner som kan dekke mine behov. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Da er HTC G1 tingen for deg, eventuelt en av de som kommer senere med penere design hvis du vil vente. Har den selv, og er stort sett fornøyd. Todo: Finnes masse gratis programmer som gjør dette. Sjekk ut Astrid, synker mot RTM. Kjipt at det ikke finnes program som synkroniserer mot Google Tasks (ennå). Kalender: Synkroniserer mot Google Calendar, har nok av funksjonalitet. Kan snooze. Fint å kunne få oversikt/redigere kalender på web, samt å ha tilgang over alt, og du kan dele kalendre med andre. Epostleser: Den ER Gmail Forøvrig har Google laget et javaprogram som gir deg god tilgang til Gmail på de aller fleste telefoner. Qwerty: På skjerm OG taster Kamera: Trodde ikke dette var noe særlig, men så nettopp på et par bilder jeg har tatt, og synes kvaliteten er temmelig kurant. Musikk: Ikke prøvd noe særlig, men siden du kan ha stort minnekort og programmet virker bra får du se på dette som en bonus. iPhone: Dette er på en måte iPhone uten Apple, design og alle sperrene Pris: Kostet meg 2900 i USA, blir nok litt ekstra fra eBay. Størrelse/farge: Jeg synes ADP1 (developer phone) ser helt kurant ut. Litt klumpete, men ingen problem å ha i lomma. Deilig med stor skjerm. GPS: Jepp, Google Maps følger med, og det finnes gratis programmer som lar deg laste ned kart osv (AndNav2) Lage/lese dokumenter: Her er støtten foreløpig dårlig, håper det kommer støtte for Google Documents snart. Tror du kan redigere de online, men da forsvinner litt av vitsen kanskje. En annen ting jeg ser på som en stor fordel er at operativsystemet oppdateres etter hvert. Jeg kjører nå min tredje utgave (1.5) etter å ha kjøpt telefonen i påsken, og det er digg å få nye funksjoner og oppdatert utseende uten å måtte kjøpe ny telefon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå