DementedAlbino Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg henger litt etter med noen studiepoeng med hensyn til lånekassen da jeg hoppet av studie for noen år siden Har da hentet meg inn igjen dette året, men stryker jeg i et fag så er jeg bakpå igjen. Søker derfor noen fag som er latterlig enkle som jeg kan melde meg opp i, ha eksamen og klare det greit uten å måtte bruke tid på faget. Har nett gjennomført 1 året på maskin ingeniør, så fag som ligner burde jo også gå greit. Har dere noen gode tips her tar jeg gjerne imot:) Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 For å være ærlig så tror jeg ikke det er noen fag som er "latterlig enkle" og som du ikke trenger å lese mye på. Kommer nok an på om du har klisterhjerne som pokker eller at det ikke kommer av seg selv. Litt jobb blir det uansett! Tror du skal tenke mer på mulighetene etter utdanning enn å bli ferdig enklest mulig. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 For å være ærlig så tror jeg ikke det er noen fag som er "latterlig enkle" og som du ikke trenger å lese mye på. Kommer nok an på om du har klisterhjerne som pokker eller at det ikke kommer av seg selv. Litt jobb blir det uansett! Tror du skal tenke mer på mulighetene etter utdanning enn å bli ferdig enklest mulig. Planen er ikke å ta en utdanning som er enklest mulig. Skal fullføre maskiningeniør som jeg går på nå, men trenger å hente inn igjen noen ekstra studiepoeng utenom studiet jeg tar nå, altså en eksamen eller to jeg kan ta i tillegg til det jeg studerer nå. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Du kan ta ekstra matte, fysikk og sånt hvis du ønsker mange poeng, men der er ikke enkle. Alt kommer an på hva du gjør det til egentlig. Hvis du er god i matte, da blir det ingen vanskelig sak f.eks. Men kan dessverre ikke anbefale så mange fag.. Er ikke helt sikker på dem, men R1+R2 matte og 2FY er mulig som jeg vet. Disse får du mye poeng på og. Eller.. ikke MASSE poeng, men ca. dobbelt så mange enn mange andre fag. Tror du får 2 poeng pr av disse fagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå