Gå til innhold

Nespresso kaffemaskin- dings


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den lager nok bare espresso, men det virker som du ikke er helt inni kaffe. Det er ikke jeg heller, men kan prøve å forklare litt.

 

Jo, den lager bare espresso! All sånn kul kaffe du kjøper på kafé er espressobasert, dvs at de er espresso som er blitt tilsatt noe mer. Det er antal espressoshots som er i bunnen som avgjør om den er enkel eller dobbel (osv) som du sikkert har sett på kaféer.

 

Beskrivelsen her sier at den også lager Lungo, men dette er egentlig bare espresso med mer vann. På lik måte som cappuccino bare er espresso med litt melk på. Du må altså ha ekstrautstyr for å lage de mer interessante kaffevariantene. De fleste krever bare en melkesteamer som koster noen hundrelapper.

 

Det den ikke lager er vanlig kaffe, dersom du mener lik filtermalt eller tilsvarende. Men den trekker selv lungo (som beskrivelsen nevner), som ligner på en vanlig svart kaffe. Du kan også lage americano ved å blande med varmt vann etter du har trukket en shot. Denne har faktisk fått navnet sitt fordi den er slik amerikanerne (som ikke var vant med espressobaserte greier) ville ha det!

Lenke til kommentar

Jeg har en sånn, samme modellen som du linker til. På denne modellen kan du lage all slags kaffe, men det er ikke sånn steamer på den. Dvs at en ikke kan lage f.eks cafe au lait..... Det har imidlertid ikke plaget meg da jeg for det meste kun drikker svart kaffe.

 

Hjemme hos oss så er det bare meg som drikker kaffe, så det passer veldig bra at jeg kan lage meg bare en kopp. Prisen pr kopp ligger på rundt 3 kroner, ikke medregnet kjøp av maskinen.

 

Jeg er veldig fornøyd med min Nespresso maskin ihvertfall. Det finnes masse forskjellige smaksvarianter, så det er bare å finne en du liker.

 

-Tet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...