Acurus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei, Prøver å få til hibernation og suspend på laptopen min. Kom over en tråd der brukeren hadde samme maskin som meg å hadde fått det til å fungere ved å legge til pci=nomsi som en option ved boot. Så nå sitter jeg her å lurer på hvor jeg skal legge til dette. (Tråden jeg fant har vært død lenge) Regner med det er menu.lst under Grub som må redigeres men usikker på hvor i denne fila jeg skal legge det til. Noen her som kan hjelpe med det? Når vi først er igang så er det og lov å komme med andre alternativer til løsing av problemet Jeg har en Compaq presario CQ50 masking. tror det er et nvidia chipset på den. Bruker et program/driver? til hibernation og suspen som jeg har glemt navnet på, men som kjøres ved å skrive s2disk for hibernation og s2ram for suspend. s2disk fungerer flott. s2ram kjenner ikke igjen maskinen min, men kan kjøres med s2ram --force men da vil ikke hardisken starte opp igjen. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nei prøv å gjør det i GRUB. Det vil si, reboot pcen, og så når du får opp GRUB-lista så velger du å redigere lista (husker ikke helt hva man trykker, e eller noe sånt). Der vil det stå hvor valget booter fra (hvilken partisjon), boot options osv. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Gjør først som Decline sier for å sjekke om det faktisk funker. Det er forøvrig 'e' for å redigere, og 'b' for å boote når du er ferdig å redigere. Regner med det er menu.lst under Grub som må redigeres men usikker på hvor i denne fila jeg skal legge det til. Noen her som kan hjelpe med det? For å legge det til permanent: Om du er på en Debianbasert distro (f.eks. Ubuntu), legger du det til bak # defoptions i menu.lst (NB: Ja, den skal være kommentert ut.) # defoptions=pci=nomsi Når du har gjort det, kjører du følgende for å oppdatere kernellisten. sudo /usr/sbin/update-grub Hvis du er på en eller annen annen distro, legger du det i slutten av kernel-linjen på kernelen du booter til vanlig: title xyz linux, kernel xx.yy.zz-ww kernel /vmlinuz-2.6.28-11-generic root=UUID=636f67a0-9a82-4a08-916d-f671b5cf7201 ro pci=nomsi ... Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Takker for hjelp. Glemte forresten å si at jeg bruker Ubuntu 9.04. Det hadde ingen effekt, hardisken vil fortsatt ikke mounte etter suspend, så om noen har flere tips angående det setter jeg pris på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå